מתי אצלנו? חברות בארה"ב מעודדות "שנת צהריים" בעבודה

האמריקנים ישנים 7 שעות בלילה בממוצע ו-20% מהם חשים עייפות במהלך היום ■ במטרה להעלות את התפוקה, החברות מעודדות שינה בעת העבודה

הולך וגדל מספרן של חברות המעודדות את עובדיהן לנמנם במהלך העבודה ובכך להעלות את תפוקתם.

כשמדען שהשינה דייוויד דינג'ס עזר בשנות ה-80 לייסד את מדע השינה המודרני בביה"ס לרפואה של אוני' פנסילבניה, נמצא שפרקי זמן קצרים של שינה משפרים את הדריכות, הזכרון, היכולות המוטוריות, יכולת קבלת ההחלטות ומצב הרוח. במקביל, חלה ירידה במתח ואפילו במחלות הלב.

לפי מחקר שביצעה אוניברסיטת סטנפורד, האמריקנים ישנים 7 שעות בלילה בממוצע, כאשר 20% חשים רדומים במהלך היום. כעת, חברות רבות פנו לאפשרות של תנומה במהלך העבודה בנסיון להציל מיליארדי דולרים, שהולכים לאיבוד מדי שנה במונחי תפוקה.

בעקבות עלייה בהיקף ההטבות במקומות העבודה, כדוגמת חדרי הנקה וחדרי כושר, לעובדיה של נייק יש כעת גישה לחדרים ידידותיים למנמנם. לגוגל, חלוצה ומובילה בתחום ההטבות והפינוקים לעובדים, יש מספר של Napping Pods, שמפוזרים במקום העבודה. חברות תעופה רבות, כמו קונטיננטל איירליינס ובריטיש איירווייז, מאפשרות לטייסים לישון בטיסות בינלאומיות ארוכות, כשעמיתיהם נוטלים את השליטה על הבקרה.

לחברות אחרות, כמו בן אנד ג'ריס, אין מדיניות רשמית, אך הן מספקות לעובדים חללים בלתי רשמיים לנמנום. סוג נוסף של חברות הן אלו שבחרו לעשות אאוטסורסינג לפתרונות השינה שלהן במהלך היום.

Yelo, ספא תנומה במנהטן, מספק את שירותיו לניוזוויק וטיים וורנר. הוא מציע חדר טיפולים, בו הלקוחות יכולים להתאים לעצמם ארומתרפיה, סאונד ותאורה. תנומה של 20 דקות בחדר הזה עולה 15 דולר, ואילו 40 דולר מזכים את הלקוח בחצי שעת שינה ובמסאג' רגליים בן 10 דקות.

"בשנים האחרונות אנו עדים להתמקדות גדולה בכושר ותזונה, אך שינה נאותה ומספקת היא המרכיב החשוב ביותר של תפוקה", אומר כריסטופר לינדהולסט, מייסד שותף של MetroNaps המשווקת כסא תנומה בשם EnergyPod לחברות כמו גוגל, פרוקטר אנד גאמבל וסיסקו. "תנומות קצרות הן הרבה יותר מרעננות ממה שנוטים לחשוב", אומר ג'ים הורן, שמנהל מרכז שלחקר השינה באוני' Loughborough באנגליה. לדבריו, "תנומה קצרה אחר הצהריים תיפטר מהישנוניות מבלי להשפיע לרעה על שנת הלילה".