תשקיף מדיה מיינד חושף: ברקת וקולבר רכשו מניות ב-21 מ' ש'

אלי ברקת, אחיו של ראש עיריית ירושלים, רכש מניות בהנפקה תמורת 4.4 מ' ד' דרך קבוצת BRM ■ יונתן קולבר, מנכ"ל כור בעבר, רכש מניות באופן אישי תמורת 1.2 מ' ד'

לא מעט פעמים הנפקה ראשונית של חברת טכנולוגיה בשוק ההון האמריקני - זרה כישראלית - כוללת הצעת מכר של בעלי המניות בה. קרנות הון סיכון, אנג'לים ושאר משקיעים שונים מנצלים את ההנפקה לציבור כדי לפדות את השקעתם בחברה ולהמשיך הלאה, להשקעה הבאה בתור.

מעט מאוד פעמים, ובמיוחד בגל ההנפקות האחרון, קורה ההיפך. בעלי העניין בחברה נמנעים מלממש חלק מהחזקותיהם בחברה, ואף קונים במסגרת ההנפקה מניות נוספות, מתוך אמונה שהשווי לפיו הונפקה החברה יתברר בהמשך כנמוך.

בחברת האינטרנט הישראלית מדיה מיינד (לשעבר Eyeblaster) זה מה שקרה. החברה השלימה לפני שלושה שבועות הנפקה ראשונית של מניותיה בנאסד"ק. מדיה מיינד, שמפתחת פתרונות תוכנה לניהול קמפיינים פרסומיים דיגיטליים, הן באתרי אינטרנט והן במשחקי וידיאו, גייסה 58 מיליון דולר בקירוב לפי שווי של 206 מיליון דולר. ההנפקה, שהייתה להנפקה הראשונית הישראלית השלישית במספר מתחילת השנה בשוק ההון האמריקני, הייתה מאכזבת.

הזדמנות קנייה

מדיה מיינד קיוותה לגייס 70-80 מיליון דולר לפי מחיר מניה של 14-16 דולר (שגוזר לחברה שווי של 250-286 מיליון דולר). אולם, בסופו של דבר היא נאלצה להסתפק במחיר של 11.5 דולר למניה - 23% מתחת לממוצע הטווח אליו כיוונה.

בדיקת "גלובס" מגלה כי הקיצוץ בשווי החברה גרם לחלק מבעלי העניין בה לראות בכך הזדמנות קנייה, ולהגדיל את החזקותיהם. תשקיף החברה מגלה כי אלי ברקת, מבעלי השליטה בקבוצת BRM ואחיו של ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, רכש בהנפקה מניות תמורת 4.4 מיליון דולר (17 מיליון שקל בקירוב).

ברקת רכש את המניות דרך BRM, שלפי התשקיף החזקותיה אלו כלולות בהחזקות קרן ההון סיכון הישראלית Sycamore Technologies Ventures, ששלושה מהדירקטורים בה הם ברקת; יונתן קולבר, מנכ"ל כור בעבר, וגיא גמזו. גמזו הוא בעל חברת ההשקעות Cubit Investments, והוא וברקת מכהנים כדירקטורים במדיה מיינד.

BRM הייתה מהמשקיעות הראשונות בחברת צ'ק פוינט, וחלק ניכר מההון שצברה, כחצי מיליארד דולר, נבע ממימוש החזקותיה בענקית האבטחה הישראלית. BRM היא גם בעלת השליטה בבית ההשקעות דש איפקס, שנסחר בשוק ההון המקומי לפי שווי של 860 מיליון שקל.

קולבר עצמו (ראו טבלה) רכש באופן אישי מניות תמורת 1.2 מיליון דולר (5 מיליון שקל בקירוב). בעלת העניין השלישית שרכשה מניות, היא קרן ההון סיכון האמריקנית Insight, שהשקיעה 2.5 מיליון דולר נוספים בחברה (10 מיליון שקל בקירוב). בסך-הכול, השקיעו השלושה 8.1 מיליון דולר ברכישת המניות.

כך או אחרת, נכון לרגע זה האמונה של השלושה לעיל בחברה מתבררת כמוצדקת. בהשוואה לשתי עמיתותיה הישראליות שהונפקו השנה בארה"ב (ורינגו ודי מדיקל), מדיה מיינד נסחרת מעל מחיר ההנפקה, אם כי כמובן שלושה שבועות אינם מספיקים כדי לקבוע באופן סופי כי ההנפקה אכן הייתה להצלחה. החברה נסחרת כיום לפי מחיר של 11.88 דולר (3.3% מעל מחיר ההנפקה), שמשקף לה של 213 מיליון דולר.

מדיה מיינד, שמעסיקה 348 עובדים, סיימה את הרבעון השני של השנה עם הכנסות של 21.2 מיליון דולר - צמיחה שנתית של 33% - ורווח נקי של 2.9 מיליון דולר, לעומת 2.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הלקוחה הגדולה ביותר של החברה היא לא אחרת מאשר ענקית התוכנה מיקרוסופט, שאשתקד הייתה אחראית לשיעור של 22% מההכנסות. 20 הלקוחות הגדולים ביותר של מדיה מיינד, היו אחראים אשתקד ל-46% מהכנסותיה.

22
 22