שנת מאסר לד"ר שמעון שיבר, מנהל ביה"ס שהודה בעבירות מין

כך דווח בגלי צה"ל ■ שיבר, לשעבר מנהל התיכון "עמית עמל" בראשל"צ, הורשע בהסדר טיעון בהטרדה מינית ומעשה מגונה בתלמידה, בשתי עובדות בבית-הספר ובאם של אחד התלמידים

בית משפט השלום בראשון-לציון גזר היום (ב') שנת מאסר בפועל על ד"ר שמעון שיבר, לשעבר מנהל בית-ספר התיכון "עמית עמל" בעיר, שהודה בביצוע עבירות מין בתלמידה שלו, בשתי עובדות בבית-הספר ובאם של אחד התלמידים - כך דווח בגלי צה"ל.

בנוסף, נגזרו עליו 7 חודשי מאסר על-תנאי וכן פיצוי כספי למתלוננות בסך 40 אלף שקל. עורכי דינו כבר הודיעו כי יערערו על גזר הדין.

בחודש מאי האחרון הודה שיבר והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של הטרדה מינית ומעשה מגונה, אבל לאחר שלא הושגה הסכמה על העונש - בית המשפט נדרש להכריע בעניין.

בדיון היום הביע שיבר חרטה על מעשיו וביקש מבית המשפט את "מידת החסד והרחמים". עם זאת, לאחר מתן גזר הדין הודיע שיבר כאמור כי יערער על העונש.

אם לתלמיד: "הוא אמר לי 'בואי תשכבי כאן על השולחן'"

עם חשיפת הפרשה, התראיינה לגלי צה"ל מיכל (שם בדוי), אם לילד בתיכון, וסיפרה על המפגש בינה לבין המנהל. "הוא אמר לי: בואי תשכבי כאן על השולחן, אני רוצה להראות כל כך מיני דברים. אני לא אכאיב לך", היא מתארת.

"הגעתי אליו בקשר לבעיה עם הילד, במסגרת יום פתוח בבית-הספר, וכשנכנסתי ללשכה הבחנתי שהוא נועל את הדלת", סיפרה מיכל לגלי צה"ל. "הוא הסיט את השיחה מהבעיה ליחסים שלי עם בעלי. בהתחלה עניתי, חשבתי שאולי זו דרכו להכיר את המשפחה, אבל לאחר מכן הוא נכנס לפרטים יותר אינטימיים".

מיכל, שפחדה בתחילה לפנות למשטרה בנושא מחשש שהיא ומשפחתה ייפגעו, ממשיכה ומתארת: "בשלב מסוים הוא אמר: 'שמתי לב שאת לא אישה שמחה, כי את לא מסופקת מינית'. זה הביך אותי מאוד, הורדתי את הראש ולא הגבתי. הוא פתח את המגירה, הוציא חפיסת ויאגרה ואמר לי לתת אותה לבעלי, כדי שחיי ישתנו ואני אהיה מאושרת".

לדבריה, בשלב מסוים החל שיבר להראות לה קטעים מסרטים כחולים במחשב במשרדו. "הוא שאל: 'מה דעתך? נכון שזה דבר עילאי?'. אמרתי לו שזה מגעיל. חזרתי למקום שבו ישבתי ואמרתי שאני חייבת ללכת. הוא אמר לי לשכב על השולחן, ושהוא לא יפגע בי ולא יכאיב לי, וביקש לבצע בי מין אוראלי".

"לבן אדם הזה יש מחלה נפשית"

מתלוננת אחרת, נערה בת 15, דווקא פנתה למשטרה לאחר שסיפרה לאמה על המתרחש. בבלוג שהיא מנהלת באינטרנט תיארה הנערה את מעשיו של המנהל. "הוא התקשר אתמול מאוחר בלילה, מאוחר מדי", כתבה, "הוא מנסה לעשות לי דברים סוטים ומגונים, שאסור לי לגלות. כמה כבר אוכל עוד לברוח? אני אמות אם זה יקרה לי שוב".

"היו לי חרדות להגיע לבית-הספר, מלהיראות ולהישמע", סיפרה המתלוננת לגלי צה"ל, "יש אנשים שלא מבינים מה הולך שם. לבן אדם הזה יש מחלה נפשית. על אף שהוא מאוד משכיל, הוא לא צריך להיות בשום מקום מעל תלמידים ומורות חלשות ממנו. אני יודעת על עוד נערות שנפגעו, וקוראת לעוד בנות להתלונן. מגיע לו להיכנס לכלא".

אמה של הנערה סיפרה לגלי צה"ל כי בתה הפצירה בה בתחילה שלא תפנה למשטרה בנושא, כי "המנהל מקושר בכל המקומות": "היא לא רצתה ללכת לבית-הספר, קמה מאוחר. בסוף שכנעתי אותה ללכת ליועצת. היא אמרה לי שהוא יפריע לה בכל בית-ספר שאליו היא תלך".