מאות סופרים ומרצים תומכים בשחקנים: "להחרים את אריאל"

החרם מתרחב: כ-150 מרצים באקדמיה ומיטב סופרי ישראל, בהם א.ב. יהושוע, עמוס עוז ודוד גרוסמן, חתמו על עצומת תמיכה ■ "מתן לגיטימציה להתנחלויות פוגע אנושות בסיכוי לשלום"

דוד גרוסמן, סמי מיכאל, א.ב. יהושוע, עמוס עוז ועוד עשרות סופרים ויותר מ-150 מרצים חתמו ביממה האחרונה על מכתב תמיכה בחרם התרבותי באריאל כשהם מבקשים לחזק את ידיהם של שחקני התיאטראות אשר הודיעו בסוף השבוע כי יסרבו להופיע בהיכל התרבות החדש שהוקם בהתנחלות מעבר לגבולות הקו הירוק. אליהם הצטרפו גם אנשי רוח נוספים ובהם במאים, משוררים והוגים.

הסופרים והמרצים הודיעו כי הם תומכים בצעדיהם של השחקנים וכתבו כי הם מודים להם על תרומתם בחיזוק השיח הציבורי סביב הנושא ובהעלאת המודעות לנזק שמסב מפעל זה לתהליך השלום, כהגדרתם.

"חירות היצירה וחופש הדעה הם בליבה של החברה החופשית והדמוקרטית", נכתב באחת העצומות שהופצו מטעם הסופרים. "מתן לגיטימציה למפעל ההתנחלויות והשלמה עימו פוגעים באורח אנוש בסיכוייה של ישראל להגיע להסכם שלום עם שכניה", נכתב שם.

על אף שארבעה מחותמי העצומה הראשונית, ובהם גם השחקן דרור קרן, חזרו בהם מחתימתם - כל יתר החותמים איתנים בדעתם. אתמול אף התקיימה עצרת הזדהות עם האמנים המחרימים את אריאל ברחבת התיאטרון הלאומי הבימה ובהשתתפותם של למעלה מ-300 בני אדם, בהם גם חבר הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ). אחד מחותמי המכתב, השחקן והבמאי עודד קוטלר, טען בראיון לגלי צה"ל כי התיאטראות לא יכולים לחייב את השחקנים להופיע באריאל שכן באופן חוקי "מדובר ביישוב המצוי מחוץ לגבולות מדינת ישראל".

בימים האחרונים, דווח כי שר האוצר יובל שטייניץ הורה לבצע בדיקה באשר לאפשרות לשלול תקציבים ממוסדות תרבות שיסרבו להופיע באזורים מסויימים בארץ תחת נסיבות פוליטיות - וזאת על רקע חרם האמנים והביקורת הציבורית שעורר חרם זה בקרב חוגים שונים בציבור הישראלי.

דעה: דין הישיבות כדין שחקני התיאטרון / מתי גולן

דעה: כשביבי החליט להיות שייקספיר / עומר רבין