התאוששות בנדל"ן? הפסד של כ-79 מיליון שקל לאזורים

ההכרה ברווח של שני פרויקטים נדחתה מהרבעון השני לרבעון השלישי ■ עד תאריך 30 באוגוסט מכרה החברה 463 יחידות דיור

חברת הבנייה אזורים פרסמה את הדוחות הכספיים למחצית הראשונה של שנת 2010. בשורה התחתונה דיווחה החברה על הפסד תפעולי של כ-44 מיליון שקל והפסד נקי של כ-79 מיליון שקל ברבעון השני. במחצית הראשונה רשמה אזורים הפסד נקי של כ-85 מיליון שקל.

הכנסות החברה ממכירת בניינים וקרקעות הצטמקו לכ-88 מיליון שקל ברבעון, לעומת כ-158 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

אזורים מדווחת כי במהלך המחצית הראשונה של 2010 מכרה 345 יחידות דיור, כ-16% מעבר לתוכנית העבודה אשר נקבה ב-297 יחידות דיור. בנוסף, עד תאריך ה - 30.8.10 מכרה החברה 463 יחידות דיור, 13% מעבר לתוכנית העבודה אשר נקבה ב-410 יחידות דיור.

לחברה פרויקט משותף, 50%, עם יזם מקומי בהודו. הפרויקט מיועד לבנייה רוויה ונמצא בעיר פארידה באד הסמוכה לניו - דלהי. לחברה התקשרויות עם רוכשי דירות לכ - 70% מיחידות הדיור בפרויקט, תוך קבלת מקדמות מהרוכשים והמשך עבודות הבנייה באתר. לחברה קרקעות בטורונטו קנדה, לאור התעוררות שוק הנדל"ן הקנדי החברה בוחנת חלופות לפיתוח קרקעות אלו, אם בהפעלת הפרויקטים או לחילופין במכירתן.

במהלך התקופה הפחיתה החברה את השקעותיה הישירות באוקראינה, הקשורות, בין היתר, לקבוצת לגנא בה הייתה לאזורים שליטה עד סוף שנת 2009, בהיקף של 43 מיליון שקלים, להפחתות אלו השפעה מהותית על תוצאות החברה במחצית הראשונה של 2010. לאור ההפחתות שבוצעו, מעתה, ספרי החברה אינם כוללים סכומים הקשורים לקרקעות באוקראינה ולקבוצת לגנא.

דוחות הרווח והפסד של החברה הושפעו בעקבות יישום עקרונות החשבונאות של IFRS בנושא עיתוי ההכרה ברווח מפרויקטים שמתבצע על פי שיטה של איכלוס הדיירים בפרויקטים הגמורים, כך שהכרה ברווח של שני פרויקטים נדחו מהרבעון השני לרבעון השלישי.