להשקיע כמו באפט: אילו מניות קנה המשקיע האגדי לאחרונה?

משקיעים רבים בארה"ב נוהגים לעקוב מקרוב אחר ההשקעות של באפט ■ אילו מניות מחזיק המשקיע האגדי בתיק ובאילו מניות הוא הגדיל את ההחזקות? ■ וגם: מה משותף לבאפט ולנוחי דנקנר?

המעקב אחר מעשיו של "האורקל מאומהה", וורן באפט, נחשב כבר לספורט ידוע בשדה ההשקעות מזה 40 שנה. לאחר שחברת ההחזקות שלו, ברקשייר הת'אווי, דיווחה על תוצאות הרבעון השני של השנה, מעניין לגלות מה קנה באפט, מה מכר ומהן ההחזקות הגדולות של ברקשייר.

נתחיל בהחזקות הגדולות: קוקה קולה , שעליה מצהיר באפט כי היא חברה "להחזיק לנצח", מהווה 21.6% מתיק המניות של ברקשייר, הבנק וולס פארגו מהווה 17.6% וחברת כרטיסי האשראי אמריקן אקספרס מהווה 13%. בין ההחזקות הבולטות הנוספות ניתן למצוא את ענקית הקמעונאות וול מארט , ענקית מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל וחברת המזון קראפט . כמו כן, ניתן למצוא החזקות נכבדות בחברת האנרגיה קונוקו-פיליפס .

במהלך הרבעון השני, הגדילה ברקשייר משמעותית את החזקותיה בג'ונסון אנד ג'ונסון כשרכשה עוד כ-17 מיליון מניות, שהתווספו לכ-24 מיליון מניות, בהן היא כבר החזיקה. באפט עצמו כינה את סקטור מוצרי הרפואה כ"'תולעת כלכלית' אשר שואבת משאבים בזמנים קשים מהכלכלה המדוכאת". מאידך, למרות ההחזקות הכבדות, מכרה ברקשייר מניות של פרוקטר אנד גמבל, קראפט וקונוקו-פיליפס.

לראשונה מאז הרבעון השלישי של 2009, הכניסה ברקשייר כסף חדש לשוק כשרכשה מניות של חברת Fiserv (סימול: FISV), העוסקת בעיבודי ליבה ושירותים משלימים לבנקים אמריקניים וחברות כרטיסי אשראי.

ושוב, כמו בכל סיפור, גם כאן זווית ישראלית. ברקשייר הגדילה במהלך הרבעון השני את החזקותיה בחברת התרופות סאנופי-אוונטיס, אותה חברה בה משקיעה כור הישראלית שבשליטת נוחי דנקנר. כור, נזכיר, עדכנה לאחרונה כי דירקטוריון החברה אישר מסגרת השקעה של עד 120 מיליון דולר בסאנופי.