בעקבות הפיגוע אתמול: אלי ישי מבקש לחלק רישיונות נשק ביו"ש

זאת בעקבות הפיגוע שאירע אתמול בסמוך לקרית ארבע ■ ישי: "בירוקרטיה לא תיצור נסיבות של פיקוח נפש. הוריתי באופן מיידי להקל ברישוי נשק לתושבי יו"ש"

סגן ראש הממשלה ושר הפנים, אלי ישי, הנחה את מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, אמנון בן עמי, לדון בהקדם ולתת עדיפות בבחינת כל הבקשות הקיימות לרישוי נשק של תושבי יו"ש, ובנוסף, להקדים ולדון בבקשות של אלו שמרבית עיסוקיהם המקצועיים מתרחשים באזורי יהודה ושומרון.

ישי הדגיש בפני מנכ"ל הרשות בן עמי כי עליו לעשות את כל הנדרש, ובכלל זה תגבור כוח אדם, תגבור שעות פעילות יחידת רישוי הנשק או כל פעילות אחרת שיחליט עליה מנכ"ל הרשות וזאת כדי שתושבי יו"ש וכל אלו הנעים כבשגרה באזורים אלו יוכלו להגן על חייהם.

"הפיגוע הוא פיגוע מחריד. כתוצאה מתחילת השיחות הישירות אנחנו כבר מתחילים לראות את רבי המרצחים יוצאים מקיני הרצח שלהם וזאת במטרה לרצוח יהודים", אמר ישי. "בירוקרטיה לא תיצור נסיבות של פיקוח נפש. הוריתי באופן מיידי להקל ברישוי נשק לתושבי יו"ש".

ישי הוסיף, כי "הדרג המקצועי ברשות האוכלוסין בודק ביסודיות את בקשות הנשק וחובתנו לסייע לתושבים שם לעמוד על הזכות המינימאלית שמירה על חייהם. אנחנו כנראה נצטרך להיות ערוכים לתקופה ביטחונית לא פשוטה. כוחות הביטחון יחד עם האזרחים שיוכשרו ויורשו לכך יהוו בבחינת כוח הרתעה כנגד גדודי המרצחים שכל כוונתם להרוג יהודים".