בארטון ביגס שוב משנה את דעתו: "זה לא הזמן לצאת ממניות"

המשקיע רב המוניטין ממייסדי קרן הגידור טרקסיס פרטנרס טוען שהמשקיעים צריכים להימנע מהטעות שהוא עשה ביולי, כאשר צמצם את החזקותיו במניות במחצית, לפני שחזר והכפיל אותן

בארטון ביגס, ממייסדי קרן הגידור טרקסיס פרטנרס ומשקיע רב מוניטין, אמר אתמול (ג'), שהמשקיעים צריכים להימנע מהטעות שהוא עשה ביולי, כאשר הוא צמצם את החזקותיו במניות במחצית, לפני שחזר והכפיל אותן.

"זה לא הזמן לצאת ממניות", אמר ביגס לערוץ הטלוויזיה של בלומברג, "מפני שהסיכויים להאטה כלכלית משמעותית הם 20%, וזה לא הרבה". ביגס אמר בסוף יוני השנה שהמניות הן מציאה, ואחר-כך, ב-2 ביולי, הוא ביצע פניית פרסה והודיע שהוא צמצם את אחזקות חברתו במניות לכ-35% מנכסיה.

כעבור שלושה שבועות הוא אמר בראיון לבלומברג ניוז שמניות מהוות 75% מנכסי טרקסיס פרטנרס, כאשר מדד 500 S&P היה בדרכו לעלייה של 6.9% בסיכום יולי.

ביגס, 77, לא חשף את הקצאת הנכסים שלו למניות אתמול. הוא אמר שהוא מחזיק ב"כמות נכבדה למדי של סיכון" ומעדיף את "מניות שווי השוק הגדול האיכותיות של אמריקה", וכן מניות שירותי נפט וקרנות נדל"ן (ריט).

טרקסיס הניבה 38% בשנה שעברה, וביגס קנה מניות כאשר מדד 500 S&P צנח במארס 2009 לשפל של 12 שנים. לפני חודשיים הוא הפך לפסימי יותר לגבי הכלכלה האמריקנית, בעקבות דיווחים על יצירה איטית של מקומות עבודה והאטה בהזמנות למפעלים, שהעיבו על ההבראה הכלכלית. ביגס אמר שהוא חושש שממשלות ברחבי העולם מרסנות את התמריצים הכלכליים שלהן מוקדם מדי.

מדד 500 S&P צנח ב-14% מהשיא שלו השנה שנרשם באפריל, על רקע החששות שההבראה במשק איבדה תנופה.