ספיח של מלחמת מנירב-גוזמן: בן-ציון ציטרין תובע דיבה מעופר מנירב

זאת בגין האשמות מנירב לפיהן ציטרין מבקש לגבות שכר מלשכת רו"ח עבור ייעוץ שלא סיפק ■ ‎מנירב בתגובה: "בעקבות הפרסומים ב"גלובס" חש ציטרין את הקרקע בוערת מתחת לרגליו"

יועץ התקשורת בן-ציון ציטרין, שהיה יועצו של יגאל גוזמן ז"ל, הנשיא לשעבר של לשכת רואי החשבון, הגיש היום (ד') לבית משפט השלום בהרצליה תביעת דיבה בסך חצי מיליון שקל, נגד רו"ח עופר מנירב, שכיהן בעבר כנשיא הלשכה ושהתמודד מול גוזמן בבחירות לנשיאות ב-2009, ונגד הלשכה.

בתביעתו טוען ציטרין כי בשבוע שעבר שלח לו מנירב, על גבי נייר מכתבים רשמי של לשכת רואי החשבון, מכתב שבמסגרתו האשים אותו כי הוא מבקש לגבות שכר מהלשכה בעבור ייעוץ שנתן לה במאי 2010, למרות שלא עבד עבורה בתקופה זו. "אני מתפלא על פנייתך ללשכה, בה בשעה שידוע לך היטב כי לא נתת שירותים, לא במאי וגם לא בחודש שקדם לו", כתב מנירב לציטרין.

לטענת ציטרין, מכתבו הנ"ל של מנירב מהווה פרסום לשון הרע, מכיוון שהלכה למעשה ובניגוד אמור במכתב, הוא העניק שירותים מקצועיים ללשכה עד סוף מאי, כשרו"ח דורון קופמן נבחר לראש הלשכה החדש.

"הדברים שנכתבו בשקר יסודם, ומלכתחילה לא היה רשאי מנירב להעלותם על הכתב, אם במעמדו כאדם פרטי כרואה חשבון, ואם במעמדו כנשיא לשעבר של לשכת רואי החשבון", טוען ציטרין בתביעתו, שהוגשה באמצעות עוה"ד חיים שטנגר וגיא הלוי ממשרד חיים שטנגר ושות'.

במסגרת תביעתו העלה ציטרין שורה ארוכה של טענות קשות בנוגע להתנהלות מנירב בלשכה. "מנירב עמד באופן אישי מאחורי ההתארגנות שהביאה לנטילת סמכויות הביצוע מידיו של הנשיא לשעבר, גוזמן ז"ל", טוען ציטרין. "הוא הפך את לשכת רואי החשבון 'למעין חצר ביזנטית' פרטית לקידום ענייניו האישיים. במסגרת זו דאג, כי אחת מבנותיו, שהינה דיאטנית, תרצה בכנס השנתי של הלשכה באילת אל מול קהל שבוי שמנה מאות מאזינים, מתוך מטרה להגדיל את רווחיה וציבור לקוחותיה".

עוד נטען בכתב התביעה כי "במסגרת השתלטותו של מנירב על הלשכה הוא הפעיל את קשריו והשפעתו בלשכה, כדי שבתו האחרת, שהינה רואת חשבון צעירה וחסרת ניסיון, תיבחר לוועד מרחב תל-אביב של הלשכה".

עוד נטען כי במאי 2010 שלח מנירב מכתב נוסף, הפעם לאלמנתו של רו"ח גוזמן, ולאחיו, "בו האשים מנירב את ציטרין בפטירתו של גוזמן בטרם עת, תוך שהגדיר את עצותיו המקצועיות של ציטרין, כיועץ התקשורת של גוזמן, 'עצות אחיתופל' - ובכך התיר את דמו של ציטרין".

מיילים מכפישים

לפני כשבועיים נחשף ב"גלובס" כי משרד ארד תקשורת שבבעלות אייל ארד עמד מאחורי מיילים מכפישים שנשלחו נגד מנירב בזמן קמפיין הבחירות לנשיאות לשכת רואי החשבון, בהן התמודד מנירב מול גוזמן.

מנירב מסר בתגובה לתביעה שהגיש ציטרין כי "כנראה שבעקבות הפרסומים ב'גלובס' הרגיש ציטרין, כמי שניהל את תחום התקשורת במחנה גוזמן, שהקרקע 'מתחילה לבעור מתחת לרגליו', ולכן בחר להגיש את התביעה, שלמרבה הפלא כוללת כנראה גם את אותם מיילים אנונימיים, שאין בהם ולו שמץ של אמת".

מנירב הוסיף כי כתב התביעה טרם הגיע לידיו, אך אמר כי "'כהרגלו בקודש' ציטרין רץ קודם לעיתון. ברגע שאראה את התביעה אתייחס ואגיב בהתאם, לרבות הגשת תביעה שכנגד".