מנכ"ל משרד התקשורת בר-טל מועמד למנכ"ל רשות השידור

במשרד רה"מ נערכים ליום שאחרי דו"ח מבקר המדינה על רשות השידור בניהולו של מוטי שקלאר, שצפוי להתפרסם בקרוב ■ מועמדים נוספים לתפקיד מנכ"ל הרשות: ניצן חן וגלעד עדין

מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר-טל, מועמד להחליף את מוטי שקלאר כמנכ"ל רשות השידור - כך נודע ל"גלובס".

שקלאר אמור לסיים את כהונתו בקיץ 2011. אולם, במשרד ראש הממשלה נערכים כבר עכשיו להחלפתו של שקלאר, לנוכח דו"ח מיוחד של מבקר המדינה בנושא רשות השידור שצפוי להתפרסם בקרוב.

בר-טל נחשב למועמד המוביל לתפקיד, אולם שמו הוא לא היחיד שעלה בהקשר זה. באחרונה הוזכרו גם שמותיהם של יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, ומנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 10 לשעבר, גלעד עדין, כמועמדים אפשריים לתפקיד. חן ועדין הם שניהם אנשי חטיבת החדשות של רשות השידור בעברם.

בקרוב צפוי מבקר המדינה לפרסם דו"ח מיוחד על רשות השידור המתייחס לתקופת כהונתו של שקלאר. הדו"ח מבוסס על דו"ח פנימי של מבקרת הרשות, שנחשף לראשונה ב"גלובס", המציג כשלים חמורים לכאורה בניהול רשות השידור. בין היתר מדבר הדו"ח על ניהול לקוי, בזבוז כספים, מינהל לא תקין, מוסר עבודה בעייתי וקבלת טובות הנאה.

145 אלף שקל ל-20 ימי עבודה

עוד חשף הדו"ח בעייתיות בהעסקת יועצים, ובהם מאמן עסקי ששכר שקלאר, לו שולמו 145,787 שקל עבור עבודה של 20 יום. היועץ הוא אחד מ-4 ספקים בלבד שקיבלו מהרשות את כספם בתוך פחות מ-15 מיום הגשת החשבונית. ב-15 מקרים אחרים, עם זאת, שולמו החובות לפעמים עד 114 ימים אחרי.

בהמשך לפרסום הדו"ח הוגשה תביעה של עורך התוכנית "יומן" ברשות השידור, משה נסטלבאום, נגד הכוונה של שקלאר להעבירו מתפקידו. גם טענותיו של נסטלבאום, ובהן התערבות בשידורים והצגת מצג-שווא באשר לעברו האקדמי, הובאו בפני מבקר המדינה.

שקלאר דחה שוב ושוב את הטענות שהוצגו נגדו וטען כי הן באות לפגוע בו אישית וברפורמה ברשות.

כהונתו של שקלאר אמורה להסתיים כאמור ביולי 2011. הנוהג של הדחת מנכ"ל הינו חריג ביותר, וקדם לו רק מקרה הדחתו של יוסף בראל על-ידי אהוד אולמרט בשנת 2004.

שקלאר שוקד בימים אלה בעיקר על המשא-ומתן סביב חתימת הרפורמה ברשות השידור, אשר אמור להביא את הרשות לעידן חדש בהתנהלותה התקציבית והתוכנית.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "המידע אינו נכון", ובמשרד התקשורת בחרו שלא להגיב.