ארה"ב: ירידה בתביעות האבטלה, עלייה בעסקאות הנדל"ן

(עדכון) - מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה ירד השבוע ל-472 אלף לעומת צפי מוקדם ל-476 אלף ■ מספר הבתים בתהליך מכירה זינק ב-5.2% לעומת צפי לירידה ■ גידול גם בהזמנות ממפעלים

בדרך ליום נוסף של חגיגות בארה"ב? לאחר שאתמול זינקו המדדים בניו יורק 3% על רקע מדד מנהלי הרכש שהצביע על גידול בפעילות הכלכלית בתחום התעשייה - מגיע היום תורו של נתון תביעות האבטלה לאותת על סימנים חיוביים במשק האמריקאי.

בשבוע החולף נרשמו 472 אלף תביעות ראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב: מדובר בירידה קלה ממספר התביעות הראשוניות בשבוע שעבר שעמד על 473 אלף תביעות - אך בעיקר, בנתון חיובי יותר מהצפי המוקדם של האנליסטים בוול סטריט שהניחו כי מספר התביעות דווקא יגדל השבוע ויעמוד על 476 אלף בסך הכל.

החוזים העתידיים בוול סטריט מחקו את הירידות שרשמו מוקדם יותר בעקבות פרסום הנתון וכעת מצפים המשקיעים בניו יורק לפתיחת מסחר יציבה עם נטייה לעליות שערים קלות.

עלייה גם בהזמנות ממפעלים ובחוזים על בתים

בשעה 17:00 (שעון ישראל) פורסם דו"ח אודות ההזמנות ממפעלים לחודש יולי. ההזמנות רשמו עלייה של 0.1% - לעומת ירידה של 1.2% בחודש יוני. נתון חיובי, אך נמוך מעט מהתחזיות המוקדמות לעלייה של 0.3% בנתון זה.

במקביל - הופתעו המשקיעים לטובה מנתון מכירות הבתים בתהליך לחודש יולי שזינק ב-5.2%, שיעור מרשים במיוחד לאור הצפי המוקדם לירידה של 1.3% במספר העסקאות בתהליך. נזכיר כי בחודש שעבר נרשמה ירידה משמעותית של 2.8% בנתון זה.