דרושה שנה של אומץ

עננת אי-הוודאות בתעשיית ההיי-טק מאתגרת את כולם: יזמים, משקיעים, מנהלים ועובדים

עומדת בפתחנו שנה לא קלה. המשבר בכלכלה האמריקנית מאיים להתחזק. מדינות באירופה מלקקות את הפצעים, או שעדיין מידרדרות. המזרח התיכון רוחש מסביבנו ואיראן, באדיבות מדינות המערב הנאורות, מתקדמת בקצב מהיר לקראת נקודת האל-חזור.

ובהיי-טק: אי-ודאות. קצב ההנפקות של חברות טכנולוגיה איטי ולאחרונה נוצר תור ארוך של חברות, שהשהו את הנפקתן, או שאינן בטוחות שברצונן להנפיק. האקזיטים דרך עסקאות מיזוג ורכישה נמשכים, אך בקצב איטי יותר. לוקח יותר זמן להפוך סטארט-אפ לחברה עצמאית ורווחית ונדרש לשם כך יותר כסף. על כל אלה יש להוסיף את בעיות ההיי-טק הישראלי: התמעטות מקורות זרים להשקעה, קשיי הקרנות המקומיות לגייס כסף והקושי של יזמים וחברות צעירות לממן את פעילותם.

לכן, איחוליי לשנה החדשה, הם לאומץ לב ולנחישות. ליזמי ההיי-טק בישראל - המשיכו ליזום וליצור, להיות מקוריים וחדשניים. שיהיה בכם האומץ להמשיך ולעשות, למרות הקשיים וכנגד כל הסיכויים. הצלחתכם היא הצלחת ההיי-טק הישראלי ומשם גם תרומתכם לכלכלה ולמדינה.

למרות החוסר בפרגון, אמצעים וגם ודאות, המשיכו להתקדם בפריצת הדרך לעתיד טוב יותר, עבורכם, עבור העובדים שאתכם, אפילו עבור המשקיעים שלכם.

ולמשקיעים - איחולי אומץ ועקשנות. למרות האווירה העוינת ומצהלות השמחה על כל חברה שנכשלת. המשיכו להמר על יזמים מוכשרים, טכנולוגיות חדשניות ושווקים עתידיים. למרות הספקנות המתגברת לגבי הנכונות להשקיע בישראל, המשיכו לגייס, לשכנע משקיעים לבוא לפה.

והמשיכו לתבוע, אל מול לגלוגי המקטרגים והלא מבינים, מעורבות ממשלתית ותמיכה בקרנות ובהיי-טק. אל תתביישו. המקטרגים יכתבו והשיירה, בעזרתכם, תמשיך לעבור לעבר עתיד טוב יותר.

גם השנים הטובות יבואו

ולעובדי ההיי-טק - המשיכו ללכת למקומות עבודתכם, באומץ ובגאווה. מסוכן להיות עובד היי-טק בימים אלה. האיומים אמיתיים והסיכוי לאבד את מקום העבודה הוא קרוב ומפחיד. אבל, התנחמו בכך שימים קשים כבר היו פה, ואחרי השנים הרעות יבואו גם שנים טובות. כי חדשנות ויזמות לא ייעצרו לנוכח קשיים זמניים. לכן, הביטו באומץ אל האיום והמשיכו לחדש ולקדם את כולנו.

ובנוסף - שנת אומץ לב ודבקות בערכים הומניים בסיסיים, אני מאחל למקבלי ההחלטות, שבימים אלה צריכים לגלות אחריות ומנהיגות ולמנוע את גירושם המחפיר של מאות ילדי עובדים זרים. מעבר להצדקה המוסרית להשאיר את הילדים האלה בישראל, גירושם יהיה תלוי אות קלון מחפיר על מדינה שלמה למשך שנים רבות, ויגרום לה נזק תדמיתי נוראי.

ולעומת זאת, השארתם כאן אצלנו תגרום לכולנו להרים את הראש בגאווה, על היותנו מי שאנחנו. ובהקשר הזה, כמו לפני שנה ושנתיים, שוב נאחל כאן לגלעד שליט לחזור הביתה במהרה. בערב ראש השנה אצלנו נחשוב עליך ונזכיר אותך, ונתפלל שלמנהיגינו יהיה האומץ הנדרש לקבל את ההחלטות הנכונות. שנת אומץ, שנה טובה!