הקניות לחגים: מגה בול מובילה בכמות החיפושים בגוגל

עפ"י Google Insights, גם שופרסל ישיר מתחזקת בכמות החיפושים בגוגל בשבוע האחרון של אוגוסט ■ רמי לוי, שופרסל דיל וחצי חינם נחלשות

המלחמה בין רשתות השיווק המובילות בישראל נמשכת גם באינטרנט. שבוע לפני החגים, רשת מגה בול פותחת פער בכמות החיפושים בגוגל בהשוואה לרשתות השיווק המובילות שמתחרות בה - כך עולה מהכלי Google Insights, המאפשר למצוא מידע על מגמות חיפוש באינטרנט בתחומים שונים. הבדיקה נערכה עבור "גלובס" על-ידי חברת GO Internet Marketing.

עוד עולה מהבדיקה כי גם רשת שופרסל ישיר הציגה גידול בשבוע האחרון של אוגוסט, בעוד שרמי לוי, שופרסל דיל וחצי חינם דווקא נחלשו בכל הנוגע לכמות החיפושים שנעשו אחר המותג או אחר ביטויים הכוללים את המותג בגוגל.

מבט כללי יותר על חודש אוגוסט מעלה כי רמי לוי דווקא נהנה מ'פיק' בהיקף החיפושים אחר המותג בגוגל שנעשו בשבוע הראשון באוגוסט, אולם מגה בול הצליחה לשמור על מובילות לאורך כמעט כל החודש.

מבט שנתי מעלה תמונה מעט יותר מורכבת - מגה בול הובילה בכמות החיפושים במהלך חודש מארס, החודש העמוס בקניות לקראת חג הפסח. באותה תקופה, יש לציין, התחוללה מלחמת ההשמצות והמחירים בין מגה בול ושופרסל דיל, אליו השתרבבה לבסוף גם רמי לוי, כך שכל 3 הרשתות נהנו מגידול בכמות החיפושים בגוגל באותה תקופה. במאי שוב נרשמו 'פיקים' בכמות החיפושים אחר רמי לוי ושופרסל דיל, סביב מלחמת המחירים של מוצרי החלב לקראת חג השבועות.

באופן כללי, ניתן לראות כי בכל פעם שהתחרות בין רשתות השיווק השונות מגיעה לשיאים תקשורתיים (בעיקר על רקע החגים) - היקף החיפושים עולה בהתאם.

11
 11