ביהמ"ש על הסדר טיעון: נוצר רושם שהפרקליטות מדברת בשני קולות

השופט חנן אפרתי ביקר את הפרקליטות על הסכמתה להסדר טיעון מקל של אדם שהורשע בגניבת 714 אלף שקל ממעסיקו ■ "במקרה חמור פחות ביקשה התביעה עונש חמור בהרבה"

בית משפט השלום בתל-אביב גזר אתמול (א') עונש קל יחסית של 6 חודשי עבודות שירות, 9 חודשי מאסר על-תנאי וקנס בסך 7,500 שקל על שאול כהן, בן 44, ששימש במשך שנתיים כמנהל מחלקת השיווק האלקטרוני במחלקת המנויים של "ידיעות אחרונות", והורשע בגניבה מצטברת בסך 714 אלף שקל שביצע ביחד עם עובדים הכפופים לו.

השופט חנן אפרתי החליט לקבל את הסדר הטיעון שנחתם בעניינו של כהן, ואולם מתח ביקורת על הפרקליטות בשל הסכמתה להסדר הטיעון המקל.

לדברי השופט אפרתי, בתיק אחר שהתברר בפניו, שגם בו גנב עובד כספים ממעסיקו, ביקשה התביעה עונש חמור בהרבה מזה שעליו עמדה במקרה הנוכחי - למרות שהיה מדובר בסכומים קטנים בהרבה ובמקרה שבו המעביר סלח לעובד על הגניבה.

"אינני יכול להימנע מהרמת גבה, וטוב יהיה אם מאן דהוא בתביעה, באחראים בתביעה ובממונים בתוכה, יבחנו דברים אלה ויחליטו את אשר יחליטו לגבי מקרים דומים בעתיד. וזאת, כדי שלפחות כותב שורות אלה לא ייוותר בו טעם לפגם שהתביעה חלילה לא עקבית או מדברת בשני קולות", ציין.

כהן הורשע בכך שגנב כספים מהחברה המעסיקה, כך ששכרו הורכב בחלקו מעמלות על מכירת מנויים, ובשל המירמה שיצר קיבל לכיסו ולכיס עובדיו למעלה מ-700 אלף שקל. ואולם, במסגרת ההליכים הפליליים הוא השיב סכום של 1.2 מיליון שקל, הכולל את הקרן וריבית על הסכום שגנב.

סנגורו של כהן, עו"ד דורון ברזילי, הצליח להביא את התביעה לחתום על הסדר טיעון מקל, הן נוכח הזמן הרב שחלף ממועד ביצוע העבירות, והן נוכח מצבו הכלכלי הקשה של הנאשם והעובדה שהחזיר את כספי הגניבה.