שבוע קריטי לגבעות עולם; אנליסט: "שווי המניה גבוה מדי"

גבעות תקבל לידיה ביום ד' את הדו"ח ההנדסי המלא והסופי מהמבחנים שנערכו באתר "מגד 5" ■ האנליסט מוטי ברלינר מאלטשולר שחם מתייחס באופן נדיר למצב בגבעות

מעטים הם האנליסטים בשוק שמוכנים לדבר על מניית גבעות עולם , למרות שמדובר באחת המניות המעניינות ביותר בבורסה, ואולי אף במניה המעניינת ביותר שמרכזת הכי הרבה תשומת לב. די להביט במספר ההודעות שמציפות את פורום גבעות ב"גלובס" כדי להבין את התופעה; לרגל השנה העברית החדשה פנינו לבתי ההשקעות השונים וביקשנו מהם התייחסותם לגבעות. הרוב המוחלט של האנליסטים סירב להגיב, למעט אחד.

"רבות דובר על גבעות", אמר לנו האנליסט מוטי ברלינר מאלטשולר-שחם. "הדגש כעת אינו בהכרח על כמות המאגר אלא על הקצב, כלומר קצב ההמרה של הפחממנים למזומן. קצב אשר עשוי להיות מוגבל ע"י קצב פיתוח, קצב הפקת הנפט, קצב מכירה וכו'".

כידוע, ביום ד' הקרוב תקבל לידיעה גבעות את הדו"ח ההנדסי המלא ממבחני ההפקה שנערכו באתר "מגד 5", בו צפויים נתונים נוספים על גודל המאגר, הכמות בת הפקה, קצב ההפקה ועוד. בינתיים, פרטים רבים וחשובים עדיין לא ידועים, אך זה לא מפריע למניה להיסחר לפי שווי של כמעט 1.2 מיליארד שקל בבורסה. ברלינר מעריך ששווי זה הינו מוגזם.

"השווי נקבע בהתאם לצוואר הבקבוק בתהליך המרת הנפט (או הגז) למזומנים", הוא אומר. "במקרה של גבעות עדיין קיימת אי ודאות גבוהה ביחס לקצב ההפקה והאם ההפקה כלכלית, כלומר תצדיק קידוחים של בארות נוספות. נראה לנו שהשווי הנוכחי גבוה מדי. עם זאת, יתכן ובהמשך נגלה שהפקה מתקיימת ובקצבים משמעותיים, ולכשכך יקרה נעדכן את השווי בהתאם".