בכלל פיננסים מורידים המלצה לשותפויות הגז; ישראמקו "קנייה"

האנליסט ירון זר מוריד המלצה לאבנר ודלק קידוחים; ההמלצה לרציו הופחתה ל"תשואת חסר" מ"תשואת שוק" ■ "רציו מגלמת סיכוי גבוה מדי למציאת גז טבעי ללא נפט"

לאחר הריצה של השבועות האחרונים במחיר שותפויות הגז, מצננים הבוקר (א') בכלל פיננסים את הרוחות. אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים, ירון זר, הוריד הבוקר את המלצותיו לאבנר ודלק קידוחים , השותפות לקידוחי "תמר" ולוויתן" ל"תשואת שוק" מ"תשואת יתר" בהמלצות הקודמות. מחירי היעד של 2 השותפויות נמצאים עדיין בעדכון.

בנוגע לרציו , השותפה בקידוח "לוויתן", מוריד זר את המלצתו ל"תשואת חסר" מ"תשואת שוק" כשגם כאן נמצא מחיר היעד בעדכון. לדברי זר, רציו מגלמת סיכוי גבוה מדי של כ-85% למציאת גז טבעי ללא נפט. שווי רציו מגלם תרומה מנפט בסך כ-1.2 מיליארד שקל - סכום זה מגלם לנפט שווי של כ-12 מיליארד דולר בעוד שאומדן גס שלנו נע בטווח של 3-6 מיליארד דולר.

הדברים של זר משמעותיים מאוד שכן הוא האנליסט היחיד שלאורך כל השנה החולפת היה שורי על שותפויות הגז. כעת, כאשר כלל פיננסים מורידים המלצות לשותפויות הגז, הדברים מקבלים משנה תוקף.

ישראמקו היא היחידה שנותרה בהמלצת "קנייה" במחיר יעד של 68 אגורות. עם זאת, מעריך זר כי ישראמקו עלולה להידרש להנפקת זכויות נוספת בכדי להשלים את ההון העצמי הנדרש למימון "תמר". מאידך, ההנפקה עשויה להיות בהיקף קטן ביחס לקודמות ובכך להסיר את חשש השוק בנושר זה.

עוד מעריכים בכלל פיננסים כי בסוף תהליך בדיקת התמלוגים, לא יועלו התמלוגים ל"תמר" אך לגבי תגליות אחרות, כגון "לוויתן", התמלוגים "יועלו במידה סבירה".

לדברי זר, אבנר ודלק קידוחים מצויות בשווי הוגן בהתחשב בפוטנציאל לנפט ב"לוויתן", כששיעור החזקתן גבוה ב-50% מזה של רציו, בפוטנציאל הרישיונות הנוספים ובפער לשווי הכלכלי של תמר.