דויטשה בנק מתכונן להנפקה הגדולה ביותר השנה באירופה

הבנק הגדול בגרמניה מתכוון לגייס כ-12.5 מיליארד דולר בתמורה למכירת מניות הבנק ■ בתמורת ההנפקה מתכוון הבנק להגדיל החזקותיו בדויטשה פוסטבנק

הבנק הגדול בגרמניה, דויטשה בנק, מתכנן לגייס 9.8 מיליארד אירו שהם כ-12.5 מיליארד דולר בתמורה למכירת מניות הבנק בהנפקה הגדולה ביותר בהיסטוריה של הבנק והגדולה ביותר השנה באירופה. זאת, על מנת לגייס הון שיעזור לו לרכוש את הבנק דויטשה פוסטבנק תוך שהדבר יעזור לבנק לעמות בתנאי הלימות ההון שהוקשחו.

דויטשה בנק צפוי להציע 24-25 אירו לכל מחזיק במניה של פוסטבנק ולהגדיל את החזקותיו בו אל מעבר ל-29.95% המוחזקים על ידו כיום. בדויטשה בנק מתכוונים לרשום ברבעון השלישי ירידת ערך בסך של 2.4 מיליארד אירו בעבור ירידת הערך בהחזקות הקיימות של דויטשה בנק בפוסטבנק.

מנכל דויטשה בנק, ג'וזף אקרמן, מתכוון בעזרת מהלך מכירת מניות הבנק בתמורה להון ושימוש בהון לצורך רכישתן של מניות בבנק המתמחה במתן הלוואות לצרכנים, להפחית את השענותו של דויטשה בנק על פעילות הבנקאות להשקעות.

"אנו נוכל להרחיב את הפוזיציה החזקה שלנו בשוק הביתי שלנו, לקחות פוזיציות בתחום ההלוואות לעסקים הקמעונאיים ובכך להגדיל באופן משמעותי את הגיוון בהכנסות הבנק" כתב היום (א') אקרמן במייל שפורסם והוסיף, "יותר מכך, בעקבות גיוס ההון אנו נחזק את האקוויטי של הבנק הנדרש לו לשם עמידה בשינויים הרגולטוריים".

דויטשה בנק מסר כי ההנפקה מגובה בחיתום מלא במחיר מינימלי של 31.8 אירו למניה ע"י קונצורסיום של בנקים וביניהן UBS, בנקו סנטנדר, בנק אוף אמריקה מריל לינץ, HSBC ועוד. הבנק מתכוון לפרסם הצעת מדף למכירת כ-308.6 מיליון מניות חדשות שלו ב-21 בספטמבר בגרמניה ובארה"ב.