ערוץ 1 ירכוש את משחקי הפועל ירושלים וגלבוע/גליל באירופה

רשות השידור תרכוש את משחקי הפועל ירושלים ביורוקאפ בסכום התחלתי של 140 אלף דולר ■ מנהלת מו"מ לרכישת משחקי גלבוע/גליל במוקדמות היורוליג תמורת עשרות אלפי דולרים

רשות השידור צפויה לרכוש לשידור את משחקי הפועל ירושלים וגלבוע/גליל, במפעלים האירופיים בכדורסל. ל"גלובס" נודע כי מנכ"ל הרשות סיכם עם הנהלת הפועל ירושלים על רכישת משחקי הקבוצה במפעל היורוקאפ בסכום התחלתי של 140 אלף דולר.

המשך ההתקשרות בין הצדדים מותנה בהתקדמות הקבוצה בשלבים השונים, והסכום יכול להגיע עד ל-300 אלף דולר.

עוד נודע כי הרשות מנהלת משא-ומתן גם מול קבוצת גלבוע/גליל, שתשחק במוקדמות היורוליג. על-פי ההערכה, הסכום של עסקה זו יגיע לכדי עשרות אלפי דולרים.

שידורי הכדורסל יצטרפו לשורה של אירועי ספורט שכבר אמורים להיות משודרים בערוץ 1. בין היתר משדר הערוץ השנה את המשחק המרכזי של ליגת העל בכדורגל, הסכם עליו התחייבה הרשות מול ההתאחדות לכדורגל בסכום של 46 מיליון שקל ל-3 העונות הקרובות. בנוסף, רשות השידור שידרה הקיץ את משחקי נבחרת ישראל במוקדמות אליפות אירופה בכדורסל, ותשדר גם את משחקי הנבחרת בטורניר הגמר שייערך בליטא בספטמבר 2011.

כמו כן, במינהלת הליגה בכדורסל מנסים לשכנע את רשות השידור להיכנס לעונת המשחקים הקרובה גם לשידורי הליגה.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "הנהלת הרשות החליטה באופן עקרוני לבנות משבצת ספורט נוספת בשבוע, בה ישולבו שידורי תרבות וראיונות מהפריפריה, ורואה חשיבות רבה לשדר דווקא את המשחקים של קבוצות כדורסל מירושלים ומהגליל. באשר למשא-ומתן, אכן מתקיים משא-ומתן אך טרם נסגר דבר, והנושא טרם נידון במוסדות הרשות".