שטראוס-קאהן: "כלכלת העולם לא תגלוש לתחתית כפולה"

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית (IMF): "ארה"ב נקטה באמצעים הנכונים בהתמודדות עם ההאטה העולמית, ומאמציה היום עשויים להבטיח כי הליך ההתאוששות יציב"

"תרחיש שאומר שכלכלת העולם תיכנס לתחתית כפולה הוא לא סביר. זו לא הנחת הבסיס שלנו - ואנחנו לא מאמינים שזה יקרה", כך אומר היום (ב') דומיניק שטראוס-קאהן, יו"ר קרן המטבע הבינלאומית (IMF), בראיון לרשת CNBC. שטראוס-קאהן הוסיף, כי תוכניות החילוץ שהונהגו בארה"ב סייעו לריסון המשבר ולזאת אין עוררין לדבריו.

"ארה"ב נקטה באמצעים הנכונים בהתמודדות עם ההאטה העולמית, ומאמציה היום עשויים להבטיח הליך ההתאוששות יציב - וזאת למרות החששות בעולם מתחתית כפולה ומהיחלשות תהליך ההתאוששות של הכלכלה, וכן למרות ההערכות של האנליסטים שמדברות על גלישה למיתון נוסף", אמר יו"ר ה-IMF.

לדבריו, תוכניות החילוץ האמריקניות בשלהי המשבר ב-2008 בהיקף עצום של כטריליון דולר, היו המפתח לשליטה במשבר הפיננסי מהעוצמתיים שידעה כלכלת העולם. גם הצעדים שארה"ב נוקטת היום להבטחת ההתאוששות הם הצעדים הנכונים לדידו של שטראוס-קאהן והוא מאמין כי הם אכן ייסייעו לשיקום הכלכלה העולמית ולשיקום שוק העבודה האמריקני.

שטראוס-קאהן מציין, כי התוצאות של הצעדים שנוקטת עכשיו ארה"ב לא יורגשו בתקופה הקרובה, וכי ייקח להם רבעון או שניים כדי להתחיל להשפיע באופן מלא. לדבריו, הרגולטורים ברחבי העולם חייבים לפקח באופן הדוק על שוקי המניות ועל החברות כדי למנוע גלישה נוספת למיתון.