אדלר-חומסקי עשוי להצטרף למערך הפרסום של אל-על

בתקציב החברה מטפל כיום משרד הפרסום מקאן-אריקסון ■ אדלר-חומסקי יערוך בקרוב פרזנטציה לנציגי אל-על שתעסוק בחלק מסוים של פעילות החברה

האם משרד הפרסום אדלר-חומסקי בדרך לקבל לידיו נתח מתקציב הפרסום של חברת התעופה אל-על? ל"גלובס" נודע כי בשבועות האחרונים פועלים גורמים בחברה על מנת לקדם את צירופו של המשרד למערך הפרסום של אל-על כמשרד יחיד או כמשרד שני.

עוד נודע כי נציגים מאל-על צפויים לצפות בפרזנטציה שיערוך המשרד בתקופה הקרובה. הפרזנטציה תעסוק בחלק מסוים של פעילות החברה - מה שמחזק את ההערכות כי המשרד מועמד לקבל חלק מהתקציב ולא את כולו.

בתקציב אל-על מטפל כיום משרד הפרסום מקאן-אריקסון, שזכה בו עוד בתקופה שקדמה להפרטת החברה ומכירתה למשפחת בורוביץ'. באותה תקופה חל על התקציב חוק חובת המכרזים, ובצאתו לדרך הוא עורר עניין רב בקרב משרדי הפרסום, שכן החברה פרסמה אז בהיקף כספי נרחב של לפחות 3.5 מיליון דולר בשנה.

אל הישורת האחרונה בהתמודדות על התקציב הגיעו אז פובליסיס-אריאלי, מקאן-אריקסון, שלמור-אבנון-עמיחי (שפרשו עוד בטרם השלב הסופי), אדלר-חומסקי וראובני-פרידן שטיפל אז בתקציב.

עוד טרם זכיית מקאן-אריקסון בתקציב וגם אחריה דיברו בשוק גורמים על כך שחלק מהסיבות לזכייה בתקציב היתה העדפתו של המנכ"ל דאז, עמוס שפירא, את המשרד עמו עבד במסגרת תפקידו הקודם, אך גם לאחר מכירת החברה למשפחת בורוביץ' ופרישתו של שפירא המשיך המשרד להחזיק בתקציב.

כאמור, אדלר-חומסקי היו מועמדים לטיפול בתקציב כבר בתקופת המכרז, אך בשנים האחרונות היה להם מכשול שעשוי היה להוות בעיה של ניגוד אינטרסים - משרד GPS בו היו שותפים עד לאחרונה טיפל בתקציב ארקיע. עתה, כשהמשרד איננו שותף עוד ב-GPS, הוסר המכשול בדרך לטיפול בתקציב.

בשנים האחרונות עברה חברת התעופה שינויים בכל הקשור לפן השיווקי-פרסומי. אמנם מדי פעם הועלו סרטונים קריאטיביים כדוגמת "התקווה" - סרטון שבו נראים אנשים מחתכים שונים באוכלוסייה שרים עיבוד מוזיקלי של ההמנון הלאומי "התקווה", אך היקפי הפרסום באופן כללי קטנו.

יש לציין כי בימים האחרונים פורסם כי אל-על בונה מהלך פרסומי גדול בכיכובו של הכדורסלן עומרי כספי.

היקפי הפרסום קטנו

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי מתחילת 2010 פרסמה אל-על בהיקף כספי של 1.2 מיליון דולר במחירי מחירון. ב-2009 השקיעה החברה 2.9 מיליון דולר, וב-2008 עמדה ההשקעה על כ-3.3 מיליון דולר במחירי מחירון.

דובר חברת אל-על מסר בתגובה: "מקאן-אריקסון הם הפרסומאים של אל-על".

לא ניתן היה להשיג את תגובת אדלר-חומסקי עד למועד פרסום הידיעה.