רשמית: גוגל רכשה את קוויקסי הישראלית ב-10-15 מיליון דולר

גוגל הודיעה על הרכישה הבוקר לרשות ני"ע בארה"ב (SEC) ■ זוהי הרכישה השנייה של גוגל בישראל, לאחר שרכשה באפריל את LabPixies בכ-20 מיליון דולר

כפי שפורסם אתמול ב"גלובס", גוגל רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי Quiksee תמורת כ-10-15 מיליון דולר. החברה הודיעה על הרכישה הבוקר (ג') לרשות ני"ע בארה"ב (SEC). זוהי הרכישה השנייה של גוגל בישראל, לאחר שרכשה באפריל השנה את הסטארט-אפ הישראלי LabPixies תמורת סכום מוערך של כ-20 מיליון דולר.

קוויקסי הוקמה ב-2003 על-ידי גדי רויז (מנכ"ל החברה), רוני אמירה (מנהל הפיתוח), אסף הראל (סמנכ"ל טכנולוגיות) ופבל יוסיפוביץ'. התוכנה שמפתחת החברה מאפשרת לכל גולש להפוך צילום וידיאו פשוט לסרטון וידיאו אינטראקטיבי, כאשר המשתמש יכול לצלם כל מקום שבו הוא נמצא, באמצעות מצלמה דיגיטלית או סלולרית, להעלות את הקובץ ל-Google Maps ולסייע במיפוי דינמי של העולם - הטכנולוגיה הישראלית תסייע לגוגל לשדרג את מפות השירות שלה. כך, באמצעות התוכנה של קוויקסי, הופך הסרטון לאינטראקטיבי - כזה שמאפשר לאנשים לשוטט בו ולקבל חוויית סיור אמיתית, מבלי להיות במקום בפועל, ולמעשה מאפשר לכל גולש מן השורה ליצור מדיה מבוססת מיקום.

נזכיר כי ברכישה של LabPixies, גוגל הצהירה לראשונה כי גם השוק הישראלי מהווה עבורה קרקע פורייה לרכישות. הרכישות הללו מצטרפות לגל רכישות אינטנסיבי אותו מוציאה גוגל לפועל בשנה האחרונה, כשבין הרכישות האחרונות שלה נמצאות גם Angstro, Slide ו-Jambool.