HTC Legend - סמארטפון מהאגדות

הלג'נד מוכיח שהאנדרואיד היא מערכת הפעלה מצוינת שאפשר לעשות עליה דברים רבים ■ לפחות כרגע מדובר באחד הטלפונים החכמים היותר טובים שנמכרים כאן

HTC היא כרגע החברה האהובה על גוגל, וככזו היא ממשיכה להשיק טלפונים סלולריים מבוססי אנדרואיד - מערכת ההפעלה של גוגל. דגם Legend שיצא לאחרונה בסלקום הוא אחד מהטלפונים הבודדים בשוק המקומי שפועלים עם אנדרואיד, והוא בעצם אמור לתת פתרון ללקוחות החברה שלא רצו את מכשיר המיילסטון המצוין של מוטורולה, מכיוון שזה הגיע עם מקלדת מלאה. מלבד זה, ראוי לציין שכיום סלקום, היא המפעילה היחידה בארץ שמאמינה במערכת ההפעלה של גוגל, לפחות מבחינת כמות ההשקות של טלפונים תומכים, כאשר היא דואגת להוציא בכל מספר חודשים מכשיר מהסוג הזה.

ממשק: הלג'נד הוא הדגם הראשון שהגיע אלינו עם ממשק ה-Sense של HTC המולבש על אנדרואיד. עד היום מכשירים מבוססי אנדרואיד הגיעו בצורה נקייה, בדיוק כמו שגוגל בנתה את מערכת ההפעלה הזו, ללא שום שינויים משמעותיים בממשק. אחת מנקודות החוזקה של HTC הייתה בעבר לזהות את חוסר הידידותיות של חלונות מובייל ולהלביש עליו ממשק משלהם. עכשיו HTC עושה את זה בעיקר כדי לבדל עצמה מיצרניות כמו סמסונג או מוטורולה, שמשיקות טלפונים עם אנדרואיד.

ה-Sense מציעה למשתמשים גישה נוחה בעמוד הבית ליישומים בהם הם מרבים להשתמש וגם עדכון מזג אוויר גראפי, המציג על המסך בכל זמן נתון, את הטמפרטורה בעיר שאתם נמצאים, כולל אנימציות של רוח, שלג וגשם. עמוד הבית מתחלק ל-7 עמודים שונים, בהחלקה של המסך לצדדים.

כך אפשר לגשת בצורה מהירה להודעות SMS, לאנשי קשר מעודפים, לווידג'טים (מיני-יישומים) שתציבו על המסך ול-Friend Stream המאפשר גישה נוחה לכל העדכונים של החברים שלכם בפייסבוק, טוויטר ופליקר.

פייסבוק: החיבור לעולם הפייסבוק לא מסתכם בעדכוני סטטוס. HTC מחברת את כל אנשי הקשר שבמכשיר לרשת החברתית הזו, כך שתקבלו על כרטיס הקשר של החברים שלכם, תמונת סטטוס עדכנית שלהם שתופיע בשיחה המזוהה וגישה מהירה לאלבום התמונות שלהם.

אחת הדברים הנחמדים ש-HTC מציעה כאן היא גישה מהירה לכרטיסיית הקשר הזו כאשר אתם נמצאים בשיחה עם אותו אדם, כך שאם אתם לא זוכרים פרטים מסוימים עליו, תוכלו לעיין במהירות בהודעות ה-SMS שניהלתם איתו וכמובן להגיע גם לפרופיל שלו בפייסבוק.

אנדרואיד: הרעיון באנדרואיד הוא בעצם חיבור לעולם האינטרנט ובעיקר לזה של גוגל. מה שאומר, שתיבת הדואר ג'ימייל מחוברת בזמן אמת למכשיר, ואפשר לראות כל מייל חדש באותו רגע, באמצעות חיווי קטן על צג המכשיר. מעבר לזה, יש כאן חיבור לתוכנת המסרים המיידים - גוגל טוק וגם חיבור ליומן. כל האינפורמציה הזו מבית גוגל נכנסת למכשיר באופן אוטומטי, ברגע שהמשתמש מדליק את המכשיר ומכניס את פרטי הגוגל שלו.

חוץ מזה, חנות האפליקציות של גוגל Market מאפשרת גישה לעשרות אלפי יישומים נוספים.

מצלמה: 5 מגה פיקסל באיכות חביבה.

יכולות נוספות: דפדפן אינטרנט מוצלח עם תמיכה בפלאש, התקן GPS ו-WiFI.

סוללה: אי אפשר בלי קצת חסרונות, ובמקרה הזה הסוללה מתרוקנת מאוד מהר. מצד שני, איכות המסך המצוינת, החיבור התמידי לאינטרנט והצורך שלנו כל רגע לעשות משהו עם המכשיר, עזרו לה ודאי לבטרייה להתרוקן.

מקלדת: המקלדת על המסך לא הייתה לנו מספיק נוחה. מצד שני, כאשר מחזיקים את המסך בצורה אופקית, הבעיה כמעט נפתרת.

מסך: למרות שהמסך מוצלח, הוא יחסית קטן - רק 3.2 אינץ'.

בשורה התחתונה: בסופו של דבר, הלג'נד מוכיח שהאנדרואיד היא מערכת הפעלה מצוינת שאפשר לעשות עליה דברים רבים. לפחות כרגע מדובר באחד הטלפונים החכמים היותר טובים שנמכרים כאן.

מחיר בסלקום: 3,780 שקל (או 105 שקל כפול 36 תשלומים).

ציון: 9.