הבשורה הבאה של אינטל העולמית יוצאת ממרכז הפיתוח בחיפה

החברה חשפה אתמול את מעבד Sandy Bridge, שהוגדר ע"י החברה כ"התקדמות הגדולה ביותר בביצועי המחשוב והיכולות מעבר לכל דור קודם"

אינטל כבשה לא מעט כותרות בשבועות האחרונים. בין רכישת ענק אחת לאחרת, פתחה אתמול (ב') החברה את כנס המפתחים השנתי שלה (IDF) בסן פרנסיסקו עם בשורה נוספת.

ה-IDF הפך בשנים האחרונות לזירת הודעות מרכזית של החברה, בעיקר בכל הנוגע לטכנולוגיה שבדרך, אבל לא רק. עבור מנכ"ל החברה, פול אוטליני, זו הייתה גם זירה מספקת בכדי להתייחס למסע הרכישות שעורכת החברה באחרונה ועל התחזית שלה על שוק המחשוב.

אבל הנושאים העסקיים, שמשכו מן הסתם את תשומת הלב של התעשייה, לא היו הדבר המרכזי. כוכב האירוע הוא הדור החדש של מעבדי החברה, שהשמועות סביבו קיימות כבר זמן רב. אינטל סיפקה אתמול מספר מאפיינים מרכזיים למעבד החדש שהיא תציע למחשבים ושרתים ארגוניים שנקרא תחת שם הקוד "Sandy Bridge", ומפותח במרכז הפיתוח של החברה בחיפה. אינטל מאמינה כי המעבד החדש ייכנס לייצור סדיר בסוף 2010 ויהיה זמין בשוק בתחילת 2011.

הדבר המרכזי במעבדים החדשים הוא התקדמות משמעותית ביכולות הגרפיות שיציג המעבד על-ידי שילוב של ליבת עיבוד גרפי (GPU) לצד יחידת העיבוד המרכזית (MPU), במה שללא ספק ישפר את התחרות במגזר העיבוד הגרפי שמקיימת אינטל מול NVIDIA ו-AMD (שרכשה את ATI בתחום זה).

מעבר לכך, תספק המיקרו-ארכיטקטורה החדשה התקדמות ביכולות וביעילות כולל מהירות עבודה גבוהה יותר וצריכת אנרגיה נמוכה יחסית שתשפר את אורך חיי הסוללה במחשבים ניידים שיתבססו על המעבדים החדשים.

Sandy Bridge הוא קפיצת מדרגה עבור אינטל. ענקית השבבים מכריזה על השינוי שהיא מבצעת בטכנולוגיית העיבוד שלה על-פי מודל מחזורי שנקרא Tick-Tock. בכל שנה מבוצע מהלך של התקדמות טכנולוגית, כשמהלכי ה-Tick מכווצים את הטכנולוגיה הקיימת בסדר גודל כך שתתאים לטכנולוגיית ייצור חדשה. לדוגמה, הקטנה של המעגלים האלקטרוניים על מעבד מליטוגרפיה (כלומר, הליך הטבעת המעגלים על גבי פרוסת הסיליקון) של 45 ננומטר, כך שתתאים לסדר גודל של 32 ננומטר.

לעומת זאת, מהלכי ה-Tock מהווים קפיצת מדרגה מבחינה טכנולוגית, או מה שנקרא בז'רגון המקצועי של אינטל - מיקרו-ארכיטקטורה חדשה. מכאן גם ההתרגשות מהדיווח של אינטל אתמול.

צריך להבין את גודל המעמד, עולם המחשוב הוא מורכב מאי פעם וגם ההזדמנויות והאיומים הם בהתאם. אינטל חשפה אתמול פרטים מרכזיים על הטכנולוגיה שמגולמת במעבד שיוביל את עולם המחשוב הפרטי והארגוני של הדור הבא.

לא פלא, אם כן, שדדי פרלמוטר, סגן נשיא בכיר בחברה ומנכ"ל קבוצת הארכיטקטורה של אינטל, מכריז כי מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית. לדבריו, ה-Sandy Bridge "מייצג את ההתקדמות הגדולה ביותר בביצועי המחשוב והיכולות מעבר לכל דור קודם".

התמקדות באינטגרציה

אינטל, שלאחרונה הפחיתה את ציפיות ההכנסות לרבעון השלישי בעקבות היחלשות בביקושים למחשבים אישיים, ניצלה את ההזדמנות אתמול בכדי לחזור על התחזיות האופטימיות שסיפקה בעבר. אוטליני טען כי החברה מעריכה גידול של 18% בביקושים למחשבים אישיים בשנה הנוכחית לרמה של 351 מיליון יחידות, בהתאם להערכות גרטנר.

לאינטל היה גם מה לחדש בנושאים האסטרטגיים. החברה ביצעה באחרונה שתי רכישות משמעותיות, כשהבולטת והמפתיעה היא רכישת חברת האבטחה מק'אפי ב-7.7 מיליארד דולר ומיד לאחריה רכשה את החטיבה הסלולרית (WLS) של אינפיניון.

סך הרכישות של אינטל השנה עומד על כ-10 מיליארד דולר, מה שחיסל יותר מ-50% מסך המזומן שיש לחברה.

אוטליני ציין אתמול כי סביר שהחברה "תתרכז בטווח הקצר והבינוני באינטגרציה של הרכישות ופחות ברכישות גדולות נוספות".

עם זאת, אוטליני מיהר להבהיר כי אינטל לא מתכוונת להימנע מרכישות. לדבריו, רכישות קטנות יחסית, של חברות טכנולוגיה בהיקף של כמה עשרות מיליוני דולרים, עתידות להימשך כרגיל.