בדרך למעו"ף? כלכלית ירושלים בוחנת מיזוג עם דרבן השקעות

מטרת התהליך: ריכוז ההון העצמי תחת קורת גג אחת לשם ניצול הזדמנויות עסקיות בארץ ובעולם ■ בנוסף, המיזוג יאפשר הגדל סחירות והצפת ערך

חברת כלכלית ירושלים, הנמצאת בשליטת אליעזר פישמן, בוחנת אפשרות לכניסה לעסקת מיזוג עם דרבן השקעות. על כך דיווחה הבוקר (ד') החברה לבורסה.

במסגרת העיסקה, אם תתבצע, תרכוש כלכלית את מלוא הונה המונפק של דרבן, כך שדרבן תהפוך לחברה בת בבעלות מלאה של כלכלית, ובתמורה תקצה כלכלית לבעלי מניותיה של דרבן מניות שלה.

נציין כי שווי השוק של כלכלית ירושלים עומד היום על כ-1.66 מיליארד שקל וזה של דרבן על כ-972 מיליון שקל. מהמצגת שפרסמה כלכלית עולה כי שווי הוגן של נדל"ן להשקעה עומד כל כ-15 מיליארד שקל, מתוכם כ-8.5 מיליארד שקל בחו"ל. הונה העצמי של החברה עומד על כ-2.86 מיליארד שקל ומהווה כ-13.15% מסך הנכסים.

בדרבן, השווי ההוגן של הנדל"ן להשקעה עומד על כ-3.4 מיליארד שקל, מתוכם כ-1.4 מיליארד שקל בחו"ל. ההון העצמי עומד על כ-1.34 מיליארד שקל ומהווה כ-30.27% מסך הנכסים.

בכלכלית מדווחים עוד כי העסקה תבוצע בדרך של מיזוג משולש הופכי, במסגרתה תקים החברה חברה בת ייעודית אשר תתמזג עם דרבן. מטרת התהליך: ריכוז ההון העצמי תחת קורת גג אחת לשם ניצול הזדמנויות עסקיות בארץ ובעולם.

בנוסף, המיזוג יאפשר הגדל סחירות, הצפת ערך ואפשרות כניסה למדדי בורסה מובילים כתוצאה מהגדלת ההון העצמי ושווי החזקות הציבור. זאת ועוד, יתאפשר חיזוק מעמדם ומיסודם של שיתופי הפעולה הקיימים ממילא בקבוצה בהשקעות ברוסיה, בהודו ובמדינות חברת העמים, והחברה הממוזגת תהנה מיתרון בכל הנוגע גיוסי הון וחוב עתידיים.

שווי מניותיה של כלכלית ושל דרבן ויחס ההחלפה ביניהן יקבע על ידי הצדדים בהתבסס על הערכת שווי של מעריך שווי חיצוני בלתי תלוי אשר תיתמך בחוות דעת הוגנות שתתקבל ממומחה חיצוני.

אין כל וודאות כי העסקה אכן תתגבש שכן הדבר תלוי בהצלחת המו"מ בין הצדדים וכן אין וודאות שאם תתגבש העסקה היא תצא אל הפועל שכן ביצועה כרוך, בין השאר, בקבלת אישורים רגולטורים ואישור האורגנים המוסמכים של החברה לרבות האסיפה הכללית.

*** אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".