וול סטריט סגרה במגמה מעורבת; אפל עלתה ב-2.3% לשיא

אודיוקודס זינקה בעוד 11.5% ■ מבול של נתוני מאקרו: נתוני תביעות האבטלה, מדד המחירים ליצרן, מדד הליבה ומדד פילדלפיה

המדדים המובילים בבורסות של וול סטריט פתחו את המסחר היום (ה') בירידות קלות, כאשר המשקיעים המתינו לעדותו של שר האוצר האמריקני טימותי גייתנר בנושא המשבר הפיננסי ולדו"חות חשובים של אורקל ו-RIM שיתפרסמו לאחר הסגירה. ברקע, הנעילה השלילית היום בבורסות אסיה והירידות הקלות שנרשמו בבורסות באירופה. לאחר מכן עברו המדדים למגמה מעורבת.

גייתנר נשא היום נאום בקונגרס שכותרתו: "מדיניות המט"ח של הממשל בסין", שסיפק הבהרות לגבי מדיניותה של ארה"ב בעולם בכל הנוגע לשוק המט"ח. "קצב הייסוף איטי מדי ומידתו מוגבלת", אמר גייתנר. לדבריו, ארה"ב אינה מרוצה מקצב התחזקות היואן הסיני, ותבחן דרכים בכדי לשכנע את הממשל הסיני לפעול למען התחזקות המטבע המקומי. גייתנר עוד צפוי לשאת נאום מול ועדת הבנקים של הסנאט בנושא המשבר הפיננסי שעשוי לשפוך אור על מצב הכלכלה הגדולה בעולם.

בזירת המאקרו בארה"ב, פורסם היום בשעה 14:30 שעון ישראל, כמדי שבוע, הדו"ח השבועי בדבר מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה. הפתעה לטובה נרשמה גם השבוע, כאשר התביעות רשמו ירידה של 3,000 ל-450 אלף לעומת צפי לעלייה ל-460 אלף, מ-451 אלף תביעות בשבוע שלפני כן.

במקביל, פורסם מדד המחירים ליצרן, PPI, לחודש אוגוסט, שרשם עלייה של 0.4% לעומת צפי לעלייה של 0.3%. מדד הליבה, שאינו כולל מחירי מזון ואנרגיה, רשםעלייה של 0.1%, לעומת צפי לעלייה של 0.2% בהמשך לגידול של 0.3% ביולי.

בהמשך, בשעה 16:00, פורסם מדד הפילדלפיה פד, הסוקר את הצפי למצב הפיננסי של העסקים באזור זה. המדד עדיין בטירטוריה השלילת אך הוא רשם עלייה משמעותית בחודש ספטמבר לרמה של 0.7- מרמה של 7.7- נקודות בחודש אוגוסט. לעומת זאת, האנליסטים צפו שהמדד יגיע לרמת האיזון של 0 נקודות.

מניות במוקד: סקטור הזהב ממשיך לטפס, אפל בשיא

חברת השילוח הבינלאומית פדקס הודיעה היום כי ההכנסות שלה ברבעון הראשון זינקו ל-380 מיליון דולר, או 1.20 דולר למניה, מרמה של 181 מיליון דולר, או 58 סנט למניה, בתקופה המקבילה אשתקד. הדו"חות עוד הראו כי המכירות צמחו ב-18% ל-9.46 מיליארד דולר. בתוך כך ולמרות הדו"חות הטובים, החברה הודיעה כי היא מתחילה מסע פיטורין שבו תקצץ 1,700 משרות.

מניות סקטור הזהב, ביניהן ניומונט ובאריק גולד, המשיכו להתקדם במקביל לטיפוס מחיר הזהב לשיאים חדשים.

מניית פורד זינקה לאחר שאנליסטים בברקליס קפיטל העלו את דירוג ההמלצה למניה מ"תשואת שוק" ל"משקל יתר" ואת מחיר היעד למניה מ-15 ל-16 דולר. מניית אפל עלתה לשיא היסטורי.

מניית צ'ק פוינט ריכזה עניין בעקבות הדיווח כי גיל שוויד, מנכ"ל ומייסד, מתכוון למכור מניות בשווי כ-21 מיליון דולר. שויד הוא בעל המניות הגדול בצ'ק פוינט עם החזקה של 15.0% מהון המניות (שווי החזקה של 1.2 מיליארד דולר).

חברת טבע רשמה ירידה למרות שדיווחה היום כי תחל למכור יותר מ-20 תרופות ללא מרשם (מעבר לדלפק, OTC) בבתי מרקחת ורשתות דראגסטור ברחבי בריטניה כבר בסתיו הנוכחי, זאת בהתאם לתוכניות עליהן הודיעה החברה.

מניית רדוור שעדיין לא פירסמה שום הודעה לגבי הדיווח שתירכש על ידי אחת מענקיות הטכנולוגיה, המשיכה לרכז עניין. המנייה תיקנה מטה בכ-10% לאחר שזינקה אתמול בכ-40%, לאחר הפרסום ב"גלובס" כי החברה תירכש על ידי HP או IBM בתמורה לכמיליארד דולר. רדוור של האחים זיסאפל מנהלת מו"מ להימכר לפי מחיר של 45 דולר למניה.

סביינט רשמה עלייה, לאחר שזינקה במסחר אתמול בכ-37% בעקבות האישור הנכסף שקיבלה מה-FDA. ה-FDA מסר כי התרופה לטיפול במחלת השיגדון, אשר אישורה נדחה בשנה שעברה, אושרה כעת לשיווק תחת תנאי REMS. האנליסטים של ג'יי.פי מורגן העניקו לסביינט המלצה אוהדת שבה הם ציינו כי המנייה מהווה מטרה נחשקת לרכישה משתי סיבות. "ראשית, אין הרבה חברות מועמדות לרכישה שהן בעלות תרופה ביולוגית מאושרת בשוק שבו אין כיום פתרון. שנית, טיפול בשיגדון סינרגטי לפעילות של חברות פארמה גדולות רבות, שיש להן נוכחות מסחרית קיימת בשוק הראומטולוגיה".

אודיוקודס המשיכה לרכז מחזורי מסחר ערים תוך עלייה חדה, לאחר שדיווחה שלשום על זכייה בחוזים חדשים.

מניית BP ריכזה עניין על רקע עדותו של מנכ"ל החברה היוצא, טוני הייוורד, אתמול שבה הוא הודה כי ענקית הנפט לא פיקחה מספיק על הפעילות באסדת הנפט שהתפוצצותה הובילה לדליפת הנפט החמורה בתולדות בארה"ב.