גרינספן משנה גישה: תומך לראשונה בחייו בהעלאת מסים

"יש לאפשר לכל ההחלטות בעניין קיצוצי מסים שנחתמו בתקופתו של הנשיא בוש לפקוע בסוף השנה, על מנת לרסן את הגירעון התקציבי ולעצור אותו מלהבריח השקעות פרטיות"

יו"ר הפדרל ריזרב הקודם, אלן גרינספן משנה כיוון לראשונה בחייו - כעת הוא בעד העלאת מסים. כך עולה מדיווח ב"רויטרס", לפיו אמר גרינספן אתמול (ד') כי "יש לאפשר לכל ההחלטות בעניין קיצוצי מסים שנחתמו בתקופתו של הנשיא בוש לפקוע בסוף השנה, על מנת לרסן את הגירעון התקציבי ולעצור אותו מלהבריח השקעות פרטיות".

גרינספן ששינה בכך את גישתו המוצקה ביחס להעלאות מס והזהיר מפני "בעיות חמורות מאד שיהיו מוצבות בפנינו" אם הגירעון בתקציב, שהתנפח לכטריליון דולר בעקבות הזרמות הכספים המאסיביות לתוכניות החילוץ, לא יטופל בהקדם.

"זו הפעם הראשונה שאני זוכר בה אני בעד העלאת מסים" אמר גרינספן לקהל שנכח בוועידה שהתמקדה בתחום יחסים בינלאומיים ונערכה בניו יורק, "אני אשמח לראות את המסים יורדים, ואני מקווה שמה שיקרה זה שנאפשר לקיצוצי המס הנקראים קיצוצי בוש לפוג כפי שהם אמורים ב-31 בדצמבר, מה שיביא בהדרגה לירידה ברמת ההוצאות". השינוי בעמדתו של גרינספן תומך למעשה בדעתו של הנשיא אובמה אשר אמר כי הוא רוצה להפחית את נטל המס למעמד הנמוך ולמעמד הביניים, אך לאפשר העלאת שיעורי המס על הכנסותיהם של העשירים.

המשקיעים מקווים כי רווחים מדיבידנדים ורווחי הון יעלו ל-20% או פחות, לעומת 15% כעת. פקיעת הטבות המס של בוש משמעותן תהיה זינוק בשיעורי המס עד לשיעור של 39.6% בעבור בעלי ההכנסות הגבוהות.

גרינספן אמר עוד "אנו לא צריכים לתת הטבות מס תוך שימוש בכספי הלוואות" לדבריו "צריך שיהיו קיצוצי מס - ומבחינתי כמה שיותר, אך רק במידה ונצליח להוריד את הגירעון. אם לא נעשה זאת אנו צפויים לבעיות חמורות מאד".

עניין המס הוא נושא מרכזי בבחירות מחצית הכהונה אשר יתקיימו בחודש נובמבר. הרפובליקנים לוחצים להותיר את שיעור המס הנמוך בטענה כי שיעור מס גבוה יותר יפגע בהתאוששות הכלכלית.