רפי גוזלן: הדולר ייחלש ל-3.6 שקלים בשנה הקרובה

כלכלן המאקרו של לידר: המדד יעלה ב-2%-2.5% בשנה הקרובה וב-2011 ■ למרות האינפלציה המרוסנת יחסית, צפוי נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, להעלות את הריבית ל-2% בסוף החודש

על רקע העודף המפתיע במאזן התשלומים ברבעון השני, מעדכן רפי גוזלן, אסטרטג המאקרו של לידר שוקי הון, את תחזית העודף הצפוי ב-2010 לרמה של כ-7.5 מיליארד דולר.

העלייה בעודף זה, במקביל לצפי להמשך העלאת הריבית המקומית, מגבירים את הלחצים להתחזקות השקל אומר גוזלן ומעדכן את תחזית הצמד שקל-דולר לרמה של 3.60 שקלים לדולר בשנה הקרובה.

בנוגע לאינפלציה גוזלן מעריך כי המדד יעלה ב-2%-2.5% בשנה הקרובה וב-2011. למרות האינפלציה המרוסנת יחסית, צפוי נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, להעלות את הריבית ל-2% בסוף החודש ול-3% בסוף 2011.

לגבי שוקי ההון אומר גוזלן כי "המגמה החיובית בשווקים נובעת מסביבת נתונים טובה מהצפוי, על אף שבארה"ב הפעילות נחלשת. השווקים עלולים להתאכזב במידה ולא יתקבל רמז עבה להרחבה כמותית נוספת בארה"ב, בישיבת הפד השבוע. השווקים מגיבים במתינות להרעה במשבר החוב האירופאי, אך לא לאורך זמן".

על שוק האג"ח אומרים בלידר כי "אנו מצפים לביצוע עודף של האפיק השקלי על פני הצמוד, לביצוע עודף של ריבית משתנה על פני ריבית קבועה לטווח קצר ולהמשך השתטחות העקומים".