הרשות השנייה תכיר בזכייניות הטלוויזיה כמפיקות קולנוע

משמעות ההחלטה המסתמנת היא כי ההשקעה בקולנוע תביא להפחתת ההיקף הנדרש בהפקות איכות על המסך הקטן

הרשות השנייה תכיר לראשונה בזכייניות הטלוויזיה המסחרית כמפיקות קולנוע. לידי "גלובס" הגיעה טיוטת התקנות החדשות של הרשות השנייה להשקעה בקולנוע, שאמורה להיות מונחת על שולחן מועצת הרשות השנייה להצבעה.

על-פי הטיוטה, המיישרת קו עם החוק להארכת זיכיון ערוץ 10, 50% מההשקעה בקולנוע תוכר על-ידי הרשות השנייה כסוגה עילית - על חשבון הפקות המסך.

כל אחת מהזכייניות אמורה להשקיע 4 מיליון שקל בשנה בקולנוע הישראלי. על-פי ההסכמות, עליהן מדווח מנכ"ל הרשות השנייה מנשה סמירה לחברי המועצה, מתוך 2 המיליון השקלים שיוכרו על חשבון הפקות הטלוויזיה, 40% מההשקעה יוכרו כהפקות דרמה, ואילו 60% יוכרו כז'אנר עילי.

עד לפרוץ המשבר עם ערוץ 10, נושא ההכרה בהפקות הקולנוע כלל לא עלה על הפרק. אולם במסגרת הסיכומים להצלת הערוץ, הוחלט גם על הכרה ב-50% מההשקעה.

עד כה, לאור העובדה שאף זכיינית לא נטלה על עצמה הפקה של סרט קולנוע, לא התייחסו התקנות לכמות ההפקות שאמורות לצאת לשוק ההפקה. זאת מתוך הבנה, ככל הנראה, כי כל ההפקות יצאו לשוק החיצוני.

השנה, לראשונה, זכיינית ערוץ 2 קשת הפיקה סרט קולנוע ("זוהי סדום"), וכעת קובעות התקנות כי 65% מההשקעה בקולנוע צריכה להיות חיצונית, ואילו 35% יכולה להיות פנימית. זוהי הכרה רשמית ראשונה בזכייניות כגופי הפקה בתחום הקולנוע.

על-פי התקנות, בראש כל שנה יתבקשו הזכייניות להגיש את תוכנית העבודה בתחום ההשקעה בקולנוע. כל זכיינית תתבקש להגיש תקצירים של הסרטים בהם ישקיעו, וההכרה בכל השקעה לא תרד מ-250 אלף שקל ולא תעלה על 1.5 מיליון שקל. כל שקל שיושקע מעל 1.5 מיליון השקלים - לא יוכר.

מהרשות השנייה נמסר כי "הנושא יעלה לדיון במועצה".