הנפקת אג"ח של אקויטל תובטח בשיעבוד יה"ש של ישראמקו

תנסה לגייס ביום ג' 100 מ' ש' בהנפקת אג"ח צמודות למדד, המובטחות בשיעבוד ראשון וקבוע על יחידות ההשתתפות של ישראמקו ביחס של 140% מהחוב המונפק

חברת ההחזקות אקויטל , מתכננת לגייס ביום ג' הקרוב כ-100 מיליון שקל מהמשקיעים המוסדיים, זאת במסגרת הנפקת אג"ח צמודות למדד, המובטחות בשיעבוד ראשון וקבוע על יחידות ההשתתפות של ישראמקו ביחס של 140% מהחוב המונפק (תוך הפעלת מנגנון MTM - Mark To Market). ההנפקה לפי תיקון לתשקיף המדף שפורסם ב-16 בספטמבר. ההנפקה הינה ללא דירוג וטרם נקבע בה שיעור הריבית המקסימלי.

בתשקיף קבעה החברה גם מנגנון התאמה לפיו תתחייב אקויטל בשטר הנאמנות כי במקרה בו יחס שווי הביטחונות להיקף החוב ירד מ-115% (למשל במקרה של ירידת שווין של מניות ישראמקו המשמשות כבטוחה), החברה תשעבד יחידות השתתפות נוספות עד ליחס של 140% ובמקרה ששווי הביטחונות יעלה מעל ל-155%, החברה תהיה רשאית לשחרר יחידות השתתפות מן השיעבוד עד ליחס של 140%.

על פי תנאי ההנפקה יוצמדו האג"ח למדד. הריבית עליהן תשולם פעמיים בשנה (ב-1 בפברואר וב-1 באוגוסט בשנים 2011-2016), כאשר תשלום הקרן יבוצע כך: תשלום ראשון של 10% מהקרן ב-1 בפברואר 2013 ויתרת הקרן ב-3 תשלומים שווים ב-1 בפברואר בשנים 2014-2016. המח"מ של האג"ח הינה של כ-3.85 שנים.

אקויטל פועלת כחברת החזקות בעיקר באמצעות חברת יואל ומחזיקה בחברות מובילות בתחומי האנרגיה והנדל"ן. בתחום הנדל"ן צחזיקה החברה בחברת אירפורט סיטי הנסחרת לפי שווי של כ-1.3 מיליארד שקל ובנצבא החזקות הנסחרת לפי שווי של כ-2.15 מיליארד שקל, אשר יחד מהוות את אחת מחברות הנדל"ן המניב הגדולות בישראל ולהן שווי נכסים כולל של כ-6.5 מיליארד שקל והכנסות שנתיות של כ-660 מיליון שקל.

בתחום האנרגיה מתמקדת פעילותה של אקויטל, בעיקר באמצעות חברת נפטא ששוויה כ-1.05 מיליארד שקל, בהחזקה משותפת עם חברות אחרות בקבוצה בכ-28% בישראמקו, אשר נסחרת לפי כ-6 מיליארד שקל וב-52.3% בחברת ישראמקו אינק. הנסחרת בבורסת הנאסד"ק.

נזכיר כי באמצע חודש אוגוסט השלימה ישראמקו, אשר משמשת כעת כבטוחה להנפקת אקויטל, הנפקת זכויות בה קיבלה בתמורה (ברוטו) 103.831 מיליון שקל.

את הנפקת אקויטל מלווים החתמים של כלל פיננסים חיתום, איפקס חיתום, אקסלנס נשואה חיתום, ברק קפיטל חיתום, גיזה זינגר אבן שוקי הון ורוסאריו שרותי חיתום.