אחרי 5 חודשי דליפה: באר האסון של BP הוגדרה "באר מתה"

"צעדים רגולטוריים נוספים ינקטו, אך אנו יכולים להודיע כעת שהבאר כבר אינה מהווה איום על מפרץ מקסיקו"

חמישה חודשים לאחר הפיצוץ שהביא לדליפת הנפט הגדולה ביותר מעולם במפרץ מקסיקו, מודיעה הערב (א') חברת BP כי הבאר ששמה "מקונדו" הממוקמת בעומק מייל מתחת לפני הים "מוכרזת כבאר מתה".

האדמירל הימי במיל. ת'אד אלן, אשר עמד בראש צוות אשר פיקח על סתימת הבאר ועל מאמצי הניקיון, הגיש תצהיר בו נאמר כי מבחני הלחץ שנערכו לפקק הבטון שהותקן על הבאר הושלמו ב-05:54 הבוקר (זמן תיכון, ארה"ב), אלן הצהיר כי הבאר "מתה באופן מעשי". לדבריו "צעדים רגולטוריים נוספים ינקטו, אך אנו יכולים להודיע כעת, באופן חד משמעי, כי באר מונקדו כבר אינה מהווה איום על מפרץ מקסיקו".

אלן הוסיף כי סתימת הבאר, אשר בוצעה יותר משני מיילים מתחת לפני הים, או 18 אלף רגל מתחת לפני הים, אושרה ע"י מחלקת ביקורת הפנים ברשות ניהול פעילות האנרגי באוקיינוסים בארה"ב.

הדליפה שהחלה ב-20 באפריל, כאשר בקידוח שהציבה BP ותפעלה חברת טרנס אושן אנרג'י (סימול : RIG) חל פיצוץ שהפך לכדור אש בוער. בפיצוץ נהרגו 11 נעובדי אסדת הקידוח. בעקבות הפיצוץ נשפכו למימי המפרץ יותר מ-4 מיליון גלונים של נפט מה שהפך את הדליפה לאסון הנפט הגדול בהיסטוריה האמריקנית. פגיעה קשה נרשמה בפעילותן העסקית של ערי החוף, בעקר במדינת לואיזיאנה ופגיעה קשה נרשמה בענף מאכלי הים וכן בפעילות הקידוחים במפרץ שהפיקוח עליהם גבר.