ד"ש מצ'יקו הגורילה: גם לניר ובארינבוים זכו לאיומים מהעולם התחתון

מגזין G: היסטוריה קצרה של הון ועולם תחתון - נועם לניר נכנס לחרדות ולא ישן בלילה, צביקה בארינבוים קיבל זר פרחים עם האיחול "שתדע למצות את החיים במלואם"

שוק ההון מזוהה לרוב עם חליפות מחויטות, וגם אם יש כתב אישום, הצווארון הוא תמיד לבן. קשה לחשוב על קשר בין העולם הזה לעולמם של ה"אברג'ילים" למיניהם, אבל ההיסטוריה מלמדת כי בעלי השליטה ברציו אינם הראשונים (וכנראה גם לא האחרונים) שנקלעו למערבולת שבין שני העולמות.

באוגוסט 2005 הוגשו כתבי אישום נגד 3 גורמים שהפעילו סחיטה באיומים כלפי נועם לניר. אחד מהם הורשע לפני כשנתיים ונדון לשנתיים מאסר בפועל. במהלך המשפט סיפר לניר כי הפך ל"כמעט חיה נרדפת". הוא נכנס לחרדות, לא ישן בלילה ולא ידע כיצד להגן על ילדיו.

גם צביקה בארינבוים, בעל השליטה בבנק לפתוח התעשייה, מצא את עצמו מאוים. בארינבוים, שהיה שותף בחברת התוכנה הפרטית SPL, רצה בשלב מסוים לקנות החוצה את שותפו, שאול אשכנזי, אך השניים לא הסכימו על המחיר.

על-פי כתב אישום שהוגש נגד אשכנזי ב-2005, הוא הודיע לבארינבוים על צירופם של שני "שותפים" - ציון סולימאן ואורן סקיזדה - שהבהירו לבארינבוים שכדאי להיפגש, ומשסירב, הופיעו במפתיע לישיבת הדירקטוריון.

בהמשך, על-פי כתב האישום, שלחו זר פרחים לביתו של בארינבוים, עם האיחול הלבבי: "שתדע למצות את החיים במלואם".

כשבארינבוים לא נכנע לתכתיבים, הם הופיעו במשרדי החברה בליווי אדם המכונה "צ'יקו הגורילה", שבוודאי זכה לכינוי הזה בזכות כישוריו בתחום הגישור הפיננסי.

אשכנזי הורשע ונידון ל-3 חודשי עבודות שירות, סקיזדה נידון ל-6 חודשי מאסר, וסולימאן ל-4 חודשי עבודות שירות.

נראה שאין סיבה להיות מופתעים מהפרשה האחרונה, שחשפה מעורבות לכאורה של העולם התחתון בשותפות הגז רציו. אחרי הכול, גם עבריינים צריכים להתפרנס.