בנק מזרחי טפחות: רציו - החזקה ספקולטיבית בסיכון גבוה מאוד; המניה עלולה להיחתך בכ-40%

הבנק בסקירה נרחבת ונדירה על סקטור הגז בישראל: ישראמקו המועדפת - מחיר יעד של 73 אגורות; מחיר היעד לרציו - 27 אגורות בלבד ■ המלצת "קנייה" לדלק קידוחים במחיר יעד של 15.07 שקלים ■ הערכת השווי למאגר "לוויתן" - 3 מיליארד דולר; ההפקה, אם תתרחש, לא לפני 2018

העובדה כי סקטור הגז והנפט רותח ומרכז מחזורי מסחר אדירים בכל יום מסחר איננה חדשה. לידי "גלובס" הגיעה סקירה נדירה יחסית של יחידת ההשקעות והאסטרטגיה בבנק מזרחי, המתייחס לתחום הגז הטבעי בישראל. למיטב הידיעה, בנק מזרחי הוא הראשון המתייחס באופן פומבי לתחום הנחשב מסוכן וספקולטיבי.

תחת הכותרת "במעבר מחלום למציאות" מנתחת האנליסטית יעל מישלי את הנעשה בתחום תוך התייחסות לקידוחי "תמר" ו"לוויתן". מתייחסת מישלי לכל השקעה, במחירים הנוכחיים, ביחידות ההשתתפות כהשקעה בסיכון גבוה כאשר היא רואה בישראמקו את ההשקעה המעניינת ביותר בסקטור.

לדלק קידוחים מעניקה מישלי המלצת "קנייה" במחיר יעד של 15.07 שקל (פרמיה של 14.6% על מחיר הבסיס הבוקר בבורסת תל אביב), לאבנר המלצת "החזק" במחיר יעד של 239 אגורות (פרמיה זעירה של 2%), לישראמקו מחיר יעד של 73 אגורות (פרמיה של 27.8%) ולרציו היא חותכת את מחיר היעד ביחס למחיר השוק הנוכחי ל-27 אגורות בלבד (מגלם צניחה של 36%). ההמלצה לרציו, אגב, מוגדרת כ"החזקה ספקולטיבית".

מישלי ממפה את הסיכונים והסיכויים במאגר "תמר" ומציינית בצד הסיכויים את הגז באיכות גבוהה הנמצא בבטן הקידוח, לחץ גז טבעי טוב על פי תוצאות מבחני ההפקה, רמת קושי טכנולוגיה בהפקת הגז לא צפויה להיות גבוה ומכתבי כוונות עם חברת החשמל ואחרות למכירות גז בהיקף של כ-11 מיליארד דולר.

בצד ההפוך, עיכוב בקבלת מימון ואי בהירות ביחס לחוקיות בעליות מדינת ישראל על שטחי ההחזקות עלולים להערים קשיים על השותפות במבנה הקידוח.

שווי מאגר "לוויתן" כולו - 3 מיליארד דולר

בנוגע לקידוח "לוויתן", בו מחזיקות אבנר ודלק קידוחים ב-22.67% מהזכויות כל אחת ורציו ב-15%, מציינת מישלי כי בתחילת אוקטובר צפויה התחלת קידוח אקספלורציה ראשון ותוצאותיו עתידות להתפרסם עד סוף השנה הנוכחית. על פי מישלי, הסיכונים לשותפות הקידוח הם אי ודאות ביחס לכמויות והסתברות למציאת הידרוקרבונים בפרוספקט, עודף היצע על הביקוש לגז טבעי בארץ ונושא גובה התמלוגים (מישלי מציינת כי ייתכן כי לגבי "לוויתן" יועלה גובה התמלוגים למדינה).

בצד הסיכויים - מאגר גדול בקנה מידה עולמי, הסתברות גבוהה יחסית למציאת גז טבעי ואפשרות למציאת נפט בשכבות העמוקות יותר משכבת המטרה הראשונית.

מישלי מעריכה את שווי מאגר "לוויתן" כולו ב-3 מיליארד דולר בשים לב כי תחילת ההפקה, ככל שתהיה, לא תתרחש לפני שנת 2018. משווי זה, גזרה מישלי את הערכת השווי, שניתנה כבר למעלה, לשותפות רציו.