מדינת הילדים לא שומרת שבת

לפי הוראת אלי ישי ייחסמו אתרי המשרדים הממשלתיים בשבת, מזל שלילדים יש אתר חליפי

בשבוע שעבר התחוללה סערה זוטא, עקב החלטתו האומללה של שר הפנים, אלי ישי, לסגור את השירותים המקוונים של משרדו בשבתות ובחגים.

לאט אבל בבטחה, כמו במקרה הגזירה השערורייתית של החלת שעון חורף בשיאו של הקיץ, קוטפת ש"ס עוד הישג, בדרך להנצחת הכפייה הדתית והמאסתן שלא לצורך של המפלגות הדתיות על הציבור החילוני.

לפי נתוני הלמ"ס, כ-20% מאזרחי ישראל אינם יהודים, כ-45% מהיהודים בישראל מגדירים עצמם כחילוניים ועוד כ-38% רואים עצמם כמסורתיים. במילים אחרות, רוב אזרחי המדינה נפגעים מההחלטה המיותרת של כבוד השר. אבל מה הם טובת הכלל ומשמעות רצון הרוב בדמוקרטיה, שהערך המרכזי בה הוא שלמות הקואליציה?

אם תרצו להתנחם, הרי שבינתיים יש אתר ממשלתי חדש, שכנראה לא ייסגר בשבתות הקרובות. זהו "על הגובה!" - אתר לילדים, שעלה בקיץ במסגרת מערך ממשל זמין. "על הגובה!" הוא תוצאה של שיתוף פעולה בין הממשלה ועמותת "סנונית" לקידום החינוך המתוקשב בישראל.

זהו פורטל אינטרנטי, שמהווה פלטפורמה משותפת למגוון משרדי ממשלה וגופים ממשלתיים. את הרעיון לפורטל הגתה שרית ברזילי, מנהלת הפיתוח הפדגוגי של "סנונית", ודחף אותו בועז דולב, המנהל לשעבר של ממשל זמין, ואילן יום טוב, סגנו.

פורטל "על הגובה!" מהווה מעין מדינה וירטואלית, שדרכה נחשפים נושאים מגוונים שנוגעים לחיי הילדים במדינת ישראל דרך משחקים, פעילויות למידה אינטראקטיביות, ספרים דיגיטליים ומצגות. בין הסביבות השונות שמציע האתר, תוכלו למצוא את "בית ספר לשוטרים: להיות שוטר ליום אחד", משחק שהוקם בשיתוף עם משטרת ישראל; "איפה הכסף? משחקים ולומדים על כסף ועסקים", שמקנה ערכים בסיסיים בחינוך פיננסי; ו"מחוברים: מדריך לילדים בעידן הדיגיטלי", שמחנך לצריכת מדיה ומידע אחראית ובטוחה.

אני ממליץ לכם לעודד את ילדיכם לבקר באתר, ב-kids.gov.il.

האתר פתוח בכל ימות השנה, גם בשבתות ובחגים. בינתיים.