ירידות קלות בסיום המסחר באירופה: המשקיעים מימשו רווחים

הראלי המרשים בוול סטריט על רקע הציפיות להודעת הריבית ומבול נתוני המאקרו היום בארה"ב דוחפים גם את המזרח מעלה ■ מניות הטכנולוגיה מובילות את הסנטימנט החיובי

ראלי ספטמבר נמשך גם הבוקר (ג'), אם כי בצניעות, בבורסות אירופה - שם נפתח המסחר בעליות שערים, על רקע אופטימיות המשקיעים לאחר העליות שנרשמו אתמול בוול סטריט ולקראת החלטת הריבית בארה"ב. בסיום סגרו המדדים בירידות קלות על רקע מימושי רווחים.

נתון מאקרו חיובי פורסם היום, ב-14:30 שעון ישראל, בארה"ב. מדובר בהתחלות ואישורי בנייה לחודש אוגוסט. התחלות בנייה זינקו ב-10.5% לרמה של 598 אלף בחישוב שנתי לעומת צפי לעלייה מתונה יותר ל-550 אלף בחישוב שנתי, לעומת 541 אלף בחודש יולי. כך מסר משרד המסחר בוושינגטון. מדובר ברמה הגבוהה ביותר מאז חודש אפריל. גם אישורי בנייה רשמו עלייה בלתי צפויה של 1.8% לרמה שנתית (מותאמת עונתיות) של כ-569 אלף יחידות לעומת צפי לירידה מ-548 אלף ביולי ל-555 אלף.

הבנק המרכזי של יוון הודיע היום כי ההחלטה לערוך מבחני לחץ נפרדים על הבנקים במדינה נדחתה למועד מאוחר יותר השנה, לאחר הבדיקות שערך האיחוד האירופי לבנקים בגוש האירו.

ההחלטה לדחות את הבדיקות הנפרדות של הבנקים ביוון נעשתה בהמלצתו של האיחוד האירופי, קרן המטבע ואת הבנק המרכזי של אירופה, מאחר והן לא יכילו כל מידע חדש מן המבחנים של האיחוד האירופי, כך נכתב בהודעה הרשמית של הבנק המרכזי של יוון.

מגמה מעורבת בבורסות אסיה עם נטיה לעליות

המסחר בבורסות אסיה התנהל כעת במגמה מעורבת, לאחר פתיחה חיובית על רקע הזינוק שנרשם אמש במדדי המניות בוול סטריט. זאת כאשר שמניות מגזר הטכנולוגיה הובילו את הגל הירוק במזרח.

אמש, נזכיר, הוסיף מדד הנאסד"ק 1.7% בראלי מרשים שהלך והתחזק ככל שנקפו השעות. העליות נרשמות על רקע החלטת הריבית הצפויה בארה"ב היום וכן שלל נתוני מאקרו באשר למצב השוק האמריקאי שצפויים לראות אור היום גם כן.

באסיה, מניות הטכנולוגיה בולטון כשמניית קנון עולה בשיעור ניכר ובולטת מביניהן. גם מניות מגזר הרכב מביטות מעלה הבוקר.

הין, אגב, חוזר להתחזק היום ונסחר מול הדולר סביב שער של 85.53 ין יפני לדולר בלבד.

[לפורטל הפיננסי]