אלחדיף מפציר בסטנלי פישר: אל תעלה היום את הריבית

נשיא התאחדות המלאכה והתעשיה: "אני מפציר בנגיד בנק ישראל לגלות אחריות כלפי 99% מהעסקים במשק הכורעים תחת עול עלויות המימון"

"העלאת הריבית תהיה מכה נוספת לעסקים הקטנים והבינוניים שנפגעו מההאטה בצמיחה ואני מפציר בנגיד בנק ישראל לגלות אחריות כלפי 99% מהעסקים במשק הכורעים תחת עול עלויות המימון". את המסר הזה העביר היום (ב') יהודה אלחדיף, נשיא התאחדות המלאכה והתעשיה, לנגיד סטנלי פישר לקראת החלטת הריבית שתפורסם הערב (17:30).

חברי הנהלת בנק ישראל מכונסים היום בירושלים בדיון מוניטארי שבסיומו תתקבל ההחלטה האם להעלות את הריבית במשק לחודש אוקטובר או לא. רוב החזאים בשוק מעריכים כי פישר יעלה את הריבית ב-0.25% ל-2% על מנת להילחם בציפיות האינפלציה ל-12 החודשים הבאים ובמיוחד כחלק מההתמודדות עם העלייה המתמשכת במחירי הדירות.

"העלאת ריבית של 0.25% תעלה למגזר העסקי עוד 15 מליון שקל (עלויות מימון שנתיות), ולא זו היא הדרך להילחם בהאטה בצמיחה ולעודד את העסקים הקטנים והבינוניים להמשיך להיות מנוע לגידול בשיעור התעסוקה", הוסיף אלחדיף.

לדבריו, העסקים הקטנים והבינוניים, המהווים את רוב רובו של המגזר העסקי, לא יכולים לשלם את מחיר מלחמתו של בנק ישראל בבועת הנדל"ן מאחר והם סובלים גם כך מ"אפליית אשראי" ו"נאבקים יום יום בקשיי מימון שאינם מאפשרים להם להמשיך ולצמוח".

"אין תקדים להעלאות ריבית תכופות ורבות כל כך בתוך שנה אחת - העלאות שמכבידות שוב ושוב על ניסיונות העסקים הקטנים והבינוניים להגדיל את היקף פעילותם הכלכלית על ידי קבלת אשראי במחיר סביר", אמר אלחדיף.