רם עמנואל עוזב את הבית הלבן - בדרכו לראשות עיריית שיקגו

כך דווח ב"לוס אנג'לס טיימס" על פי מקורות הקרובים לעניין ■ הנשיא אובמה צפוי להודיע על עזיבתו של עמנואל מחר בארוע שיתקיים בחדר המזרחי בבית הלבן

רם עמנואל, ראש הסגל של ממשל אובמה בבית הלבן עוזב את תפקידו על מנת להתמודד לראשות עיריית שיקגו, כך מדווח היום (ה') ה"לוס אנג'לס טיימס", על פי מידע מגורמים המקורבים לנושא.

הנשיא אובמה צפוי להודיע על עזיבתו של עמנואל מחר בארוע שיתקיים בחדר המזרחי בבית הלבן, כך על פי הגורם המקורב לעמנואל. עמנואל צפוי לעזוב את הבית הלבן באופן מיידי ולפתוח את קמפיין הבחירות בו או מתכוון לרשת את מקומו של ראש העירייה הותיק, ריצ'רד דליי.

על פי הערכות אחד מהעוזרים הבכירים של אובמה, פיט ראוס, יחליף את עמנואל בתפקיד ראש הסגל, לפחות באופן זמני.

בסקירת העיתונות היומית, לא אישר או דחה דובר הבית הלבן, רוברט גיבס, את דבר פרישתו של עמנואל, אך אמר כי הנשיא אובמה יצהיר הצהרה אישית מחר. גיבס הוסיף כי קשריו של אובמה עם ראוס נשעמים באופן מלא עם נאמנות ואמון. גיבס הוסיף כי אינו יודע אם אובמה יתייחס בהצהרתו להתמודדותו של עימנואל על ראשות עיריית שיקגו.

עימנואל הביע כבר זמן רב את רצונו להתמודד על תפקיד ראש העיר, אך הבטיח כי לא יעשה זאת מול דליי. כאשר הודיע ב-7 בספטמבר דליי על כוונתו שלא להתמודד שוב על לתפקיד, גברו ההערכות כי עמנואל יעזוב את הבית הלבן, בו שימש בתפקיד מרכזי, בעיקר בענייני מדיניות הפנים של ארה"ב, פוליטיקה, אסטרטגיות לוחמה ותקשורת. לאחר הודעת הפרישה של דליי ערך במהירות עמנואל סקר ודיבר עם היריבים הפוטנציאליים, עמנואל גם התייץ עם משפחתו בסוגייה.