תנובה איבדה מתחילת השנה 41 מיליון שקל במכירות לצרכן

לפי נתוני סטורנקסט המתייחסים לשוק המבורקד, טרה ממשיכה להתחזק על חשבון תנובה - וב-8 החודשים הראשונים של השנה גדלה ב-83 מיליון שקל במכירות ■ תנובה: "הנתונים שגויים"

תנובה ממשיכה לאבד נתחי שוק בשוק החלב - כך עולה מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס". ב-8 החודשים הראשונים של השנה עמד נתח השוק הכספי של תנובה על 57.3%, לעומת נתח שוק כספי של 58.9% בתקופה המקבילה אשתקד.

במונחים כספיים מדובר באיבוד מכירות של כ-41 מיליון שקל במחירים לצרכן. חשוב לציין כי מדובר בנתונים המכסים רק את השוק המבורקד המהווה כ-60% מהשוק.

בין ינואר לאוגוסט, שוק החלב רשם צמיחה של 1.3% והסתכם ב-4.89 מיליארד שקל.

הירידה בנתחי השוק של תנובה באה במקביל להשקת מהלך המיתוג מחדש של החברה, מה שעשוי להעיד כי המהלך לא סייע לחברה בפועל. במיתוג, שהושק בינואר 2010, השקיעה תנובה 25 מיליון שקל.

תנובה בחרה לצאת עם המיתוג תחת הסלוגן "לגדול בבית ישראלי", דווקא בעיצומו של המיתון. יתרה מכך, המיתוג לא שימש ליווי למהלכים שיווקיים גדולים של החברה, ולכן הוא נותר מיתוג פרסומי.

תהליך המיתוג היה אמור לחזק בתקופה זו את המותג, חיזוק שאחד הביטויים שלו הוא התחזקות בנתחי השוק. בפועל, כאמור, למרות המיתוג, תנובה רושמת בתקופה זו היחלשות.

השחקנית השנייה בגודלה בשוק החלב, קבוצת שטראוס, רושמת ב-8 החודשים הראשונים של השנה שחיקה קלה בנתח השוק, שעומד על 22.6%, לעומת נתח שוק של 22.8% בתקופה המקבילה ב-2009.

טרה ממשיכה להתחזק על חשבון תנובה. ב-8 החודשים הראשונים של השנה עמד נתח השוק הכספי של טרה על 9.8%, לעומת נתח שוק כספי של 8.2% בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בגידול של 21% במכירות במחירים לצרכן, ובמונחים כספיים מדובר בגידול של 83 מיליון שקל במכירות.

מתנובה נמסר כי "הנתונים שמוצגים בידיעה שגויים ולא נכונים. תנובה מובילה את שוק החלב הן במונחי נתח שוק והן במונחי אהדה והעדפת המותג. במצטבר ינואר-אוגוסט 2010 - תנובה גדלה במכירות בשוק החלב בהשוואה לשנה שעברה ב-0.88%, ובתוך כך בשוק המוסדי גידול של 8%.

"תנובה יצאה השנה במהלך מיתוג חדש שמטרתו להמשיך ולהעצים את כוחו ומובילותו של המותג בטווח הארוך ולאורך שנים. מהלך זה חיזק את המובילות והמעמד הבלתי מעורער של המותג תנובה, כפי שבאים לידי ביטוי במדדי נכסיות המותג".

22
 22