למרות שמשרד החקלאות פתח את יבוא האננס מקוסטה ריקה בלבד, מחיר הפרי צנח בכמעט 50% - והפרי הפך לנגיש יותר עבור הצרכן הישראלי • הנתונים מצביעים על כך שכשמסירים רגולציות חוסמות יבוא - המחירים יכולים לרדת, לעתים אף מבלי לפגוע באופן משמעותי בייצור המקומי
הממונה על התחרות, עו"ד מיכל כהן, הודיעה כי תתנגד לעסקה שבה תימכר סטורנקסט לידי קרן פורטיסימו ב־180 מיליון שקל • הסיבה: חשש לזליגת נתונים שמחזיקה סטורנקסט אודות מתחרים לידי חברת סוגת אשר בה מחזיקה הקרן • במאי האחרון החבר הנאלצה לגנוז תוכנית להנפקה בשווי של כ-200 מיליון שקל
חברת המידע הקמעוני שבשליטת בעלי בית ההשקעות ווליו בייס ומנהליה נמכרת לאחר שהגישה תשקיף - בדומה למקרה של חברת הנדל"ן אביב ייזום שויתרה על הנפקה לטובת עסקת השקעה עם מליסרון • המחיר נמוך ב-10% מהשווי שציפתה החברה להשיג בהנפקה
היובש שחזר לשוק הראשוני בת"א הוביל לכך שגם חברות רווחיות וסולידיות עצרו ואף עלולות לגנוז את תוכניות ההנפקה שלהן • פעיל בשוק: "נוצר פער גדול מדי בין השווי שבעלי השליטה רצו להנפיק לפיו לזה שהשוק מוכן לקבל כיום"
את השליטה בחברה, העוסקת בהנגשת מידע מקופות הרשתות הקמעונאיות, רכשו צמד בעלי ווליו בייס לצד מנהלי סטורנקסט ב-2015 • מציגה רווח שנתי של כ-11.5 מיליון שקל
נתוני סטורנקסט מצביעים על ירידות בהיקף הכספי של מכירות מוצרי המזון בחודש מרץ • תחום השוקולדים והחטיפים התחזק
נתוני סטורנקסט לחודש פברואר 2022 מראים ירידה נוספת בהיקף הכספי של מכירות המזון והמשקאות בישראל • שני התחומים בהם נרשמו הירידות המשמעותיות ביותר במכירות הם המשקאות והמוצרים לבית
לפי נתוני סטורנקסט, מכירות הכלים החד-פעמיים נפלו בחודש ינואר 2022 ב-15%, ומכירות המשקאות הממותקים ירדו ביותר מ-4%
בעלי חברת המידע והבינה העסקית, בית ההשקעות ווליו בייס והמנהלים, מתכננים גיוס של כמה עשרות מיליוני שקלים ולהנפיקה לפי שווי של 300 מיליון שקל • בעבר הייתה החברה בבעלות ענקית התוכנה ריטליקס וכן ישראכרט, קוקה קולה ודסק"ש
לפי נתוני סטורנקסט, מכירות הענף ברבעון הראשון ירדו ב־3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אז פרצה הקורונה והישראלים פשטו על חנויות המזון • היקף המכירות קטן ב–352 מיליון שקל • חברות שרשמו את הצמיחה הכי גדולה לפני שנה, מציגות כעת את הירידה הכי גדולה
לפי נתוני סטורנקסט, מכירות שוק המזון ברבעון הראשון של 2021 קטנו ב-352 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל ב-2020
מכירות שוק המזון והמשקאות הסתכמו בפברואר ב–3.3 מיליארד שקל, צמיחה של 8.4% ביחס לחודש המקביל אשתקד • ההערכה היא כי החל מהחודש הבא רשתות המזון יתקשו לשמור על קצב הצמיחה שליווה את שנת הקורונה, מגמה שתתחזק ככל שיוסרו המגבלות על המשק
קצב הצמיחה במכירת מוצרי צריכה בחברה החרדית ב–2020 היה נמוך מאשר בשנים קודמות • בשוק הכללי הקצב היה גבוה פי ארבעה מממוצע הצמיחה בשנתיים האחרונות
תנובה הציגה צמיחה של 5.6% לעומת החודש המקביל אשתקד, לסך של 509 מיליון שקל • החברה המרכזית הגדילה מכירות ב-7.3%
מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי גלובס עולה כי גם בנובמבר נמשך הגידול במכירות מזון ומשקאות, שצמחו ב-8.3% והסתכמו ב־3.3 מיליארד שקל • בעוד הקמעונאיות נהנות, עבור יצרניות ויבואניות המזון התמונה מורכבת, בשל הפגיעה במכירות לשוק המוסדי על רקע מגבלות הקורונה
מנתוני סטורנקסט עולה כי באוקטובר כמעט כל חברות המזון המשיכו להציג צמיחה משמעותית • לעומת הזינוק החריג השנה, ב-2021 יש צפי להאטה בצריכה, ובמקביל נערכים בחברות להתייקרות חומרי גלם • וגם, מי החברה שכלל לא הרוויחה מהמשבר?
FMCGהבורסה בת"אהנפקה ראשונית לציבורחברות מזוןכלים חד פעמייםמוצרי צריכהמזוןמשקאותקמעונאותרשתות שיווק