סאנופי אבנטיס בהצעת רכש עוינת לג'נזיים ב-18.5 מיליארד דולר

ג'נזיים דחתה הצעת רכש של סאנופי בסוף אוגוסט כי היתה לטענתה "נמוכה מדי בשביל לדבר" ■ מניית ג'נזיים צנחה בוול סטריט ב-43% מאז השיא שרשמה ב-2008 ■

לאחר שדחתה את הצעת הרכש בסוף אוגוסט, חברת התרופות הגדולה ביותר בצרפת סאנופי אבנטיס החלה בהצעת רכש עוינת לחברת הביוטק האמריקנית, Genzyme (סימול: GENZ בניו-יורק) בתמורה ל-18.5 מיליארד דולר במזומן. ג'נזיים, נציין, מתחרה בפרוטליקס הישראלית בתחום הטיפול במחלת הגושה.

הצעת הרכש של סאנופי-אוונטיס הינה תמורת 69 דולר למניה, והיא תקפה עד 10 בדצמבר. "אנחנו מאמינים כי ההצעה תתקבל בסוף ואין סיבה להציע יותר", אמר כריס ויהבכר, מנכ"ל סאנופי. "אנחנו סבלניים ונחושים לבצע את הרכישה", לדבריו. באם תצא אל הפועל, הצעת הרכש העוינת תהיה הגדולה ביותר בשוק התרופות מאז המהלך שיצר את חברת סאנופי אבנטיס ב-2004 - אז Sanofi-Synthelabo רכשה את Aventis תמורת 64 מיליארד דולר.

נזכיר, כי ג'נזיים דחתה את הצעת הרכש המקורית כי היתה לטענתה "נמוכה מדי בשביל לדבר". מנכ"ל סאנופי וכן מנכ"ל ג'נזיים הנרי טרמיר נפגשו לשיחות ב-20 בספטמבר אך המגעים לא הבשילו ושני המנכ"לים לא דיברו מאז.

"אם הם לא יכולים לעשות זאת דרך הנהלת החברה, זה יהיה טיפשי מצד סאנופי לא לפנות ישירות לבעלי המניות של ג'נזיים", אמר פיל נאדו מ-Cowen & Co בניו-יורק. בית ההשקעות בניהולו ממליץ על ג'נזיים ב"תשואת יתר".

מניית ג'נזיים צנחה בוול סטריט ב-43% מאז השיא שרשמה ב-2008 לאחר שהיו לה תקלות בייצור שהביאו למחסורים במלאי של החברה - וזה הביא אותה להיות חשופה להשתלטות עוינת.