בניגוד למדיניות: אולם "סטואה" בגעש קיבל היתר לשימוש חורג

גן האירועים קיבל היתר לשימוש חורג לתקופה של 5 שנים, במבנה שמיועד לאולם ספורט

בתקופה בה מנסה משרד הפנים להגביר את האכיפה על מבני המסחר הלא חוקיים בקיבוץ געש, קיבל לאחרונה גן האירועים סטואה שבקיבוץ היתר לשימוש חורג לתקופה של 5 שנים, במבנה שמיועד לאולם ספורט. כך החליטה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה חוף השרון. המתחם, בבעלות עמית רונאל-שלו ושמוליק לב מקבוצת ד'פלוס, הוקם ב-2001 ומשתרע על פני 1,788 מ"ר, כולל גן, פואייה, לאונג' ואולם מרכזי.

הוועדה החליטה לאשר את השימוש לפי המלצת מהנדס הוועדה, תוך הערה כי הוועדה המקומית הגישה כתבי אישום נגד קיבוץ געש בגין שימוש המקום לאירועים ללא היתר. ההיתר הוענק בתנאי שהמצב יוחזר לקדמותו בגמר השימוש החורג, ככל שלא תאושר התוכנית לשינוי הייעוד. בדיון נשמעה התנגדותו של אבי כהן מהיישוב חרוצים, שטען שמדובר ב"עבירה קולוסאלית" וש"גן האירועים לא חוקי". עוד הוא טען ש"עקב ריבוי עבירות השימוש בחוף השרון נושלו סמכויות הוועדה המקומית".

כזכור, לפני כשלוש שנים החליטה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז מרכז שלא לאשר את השימוש המסחרי ברוב המבנים שקיבוץ געש הקים על קרקע חקלאית. בתחילת השנה פשטו פקחי משרד הפנים על משרדי המזכירות של הקיבוץ והחרימו מסמכים הקשורים במבני המסחר הלא חוקיים שם.

מתחם המסחר בגעש על כביש החוף הפך לסמל השימושים החורגים בקרקע חקלאית שנעשו למכת מדינה ולאחד מסמלי המאבק של הערים הגדולות בתופעת המסחר בשבתות.

רונאל-שלו מסר ש"אנחנו שמחים ומברכים על ההחלטה לפיה תוכל סטואה להמשיך ולארח חוגגים ולהיות בית האירועים המוביל והמתקדם בתחומו".