אבי ג'וזף-כהן: "המניות עדיין נראות טוב, אך הצמיחה תאט"

האנליסטית של גולדמן זאקס העריכה: "סבירות גבוהה שהכלכלה לא תגלוש שוב למיתון והמשמעות היא כי שוק המניות ימשיך לנוע מעלה" ■ S&P500 יגיע ל-1,200 נק' עד סוף השנה

"המניות עדיין נראות טוב, אך הצמיחה תאט" אמרה אבי ג'וזף כהן, האנליסטית מגולדמן זאקס שנחשבת לאחת השוריות ביותר בוול סטריט. לדבריה "ישנה סבירות גבוהה כי הכלכלה לא תגלוש שוב למיתון והמשמעות היא כי שוק המניות ימשיך לנוע מעלה, למרות לא באותו הקצב".

התחזית של גוזף-כהן היא האחרונה בסדרת תחזיות חיוביות שפורסמו לאחרונה. ג'וזף-כהן חוזה כי מדד ה-S&P500 יגיע לרמה של 1,200 נקודות עד סוף השנה, תחזית זו נמוכה במקצת ביחס לתחזיות הקודמות שפרסמה האנליסטית העומדת בראש החטיבה לפעילות המוסדיים בשווקים הגלובליים של גולדמן זאקס.

בראיון קודם שנתנה האנליסטית ברשת CNBC צפתה ג'וזף-כהן כי מדד הבנצ'מרק האמריקני יגיע בסוף השנה לרמות של 1,250-1,300 נקודות והעריכה כי הצמיחה בארה"ב תסתכם ב-1.5%, מה שעלול להגביל את העלייה בשווקים.

"במשך זמן רב לגולדמן זאקס היתה עם אחת התחזיות הכלכליות הנמוכות ביותר בשוק, הרבה מתחת לקונצנזוס. למרות זאת, אנו חושבים שהתרחיש המתומחר בשוק המניות אינו בהכרח מה שיקרה. אם אתם מסכימים למשל, כי נמנע ממיתון נוסף, אנו חושבים כי מדד ה-S&P500 מתומחר בחסר לא רק בהתבסס על התחזיות לשנת 2010 אלא גם ביחס לשנת 2011" אמרה האנליסטית.

"מכפיל הרווח בו נסחר כיום המדד עומד על כ-13 ומצוי מתחת למכפיל ההיסטורי הנע בין 17-18, מה שמעיד על כך ששווין של המניות נמוך מהממוצע ההיסטורי" והוסיפה "מאז סיום המיתון הקודם בסוף 2002 אנו רואים של מחירי המניות במדד עלו בכ-30% אך רווחי החברות עלו באותו זמן בכ-75%".

אבי ג'וזף כהן ציינה עוד כי היא רואה הזדמנויות במניות בשווקים הגלובליים.