העסקה הושלמה: זקי רכיב הוא יו"ר דירקטוריון "מעריב"

(עדכון) - בשעות אחה"צ העביר רכיב את הסכום האחרון שנדרש לביצוע העסקה, אולם אין מדובר בסכום המלא עליו דובר במתווה העסקה ואשר עמד על 10 מיליון דולר

זקי רכיב יהפוך מחר (ג') ליו"ר דירקטוריון "מעריב", כך הובהר הערב (ב') עם השלמת העסקה, במסגרתה הפך רכיב לבעל מניות שווה לעופר נמרודי ולהכשרת היישוב בעיתון.

כבר בשעות אחר-הצהריים העביר רכיב את הסכום האחרון שנדרש לביצוע העסקה, אולם על-פי גורמים, אין מדובר בסכום המלא עליו דובר במתווה העסקה ואשר עמד על 10 מיליון דולר. עם זאת, כאמור העסקה אכן הושלמה, והחל ממחר יחל רכיב בפגישותיו בבית "מעריב".

ברקע להשלמת העסקה, חל עיכוב נוסף בהעברת השתתפות העיתון בפנסיה של העובדים.

ל"גלובס" נודע כי חלק מעובדי העיתון קיבלו בתקופה האחרונה הודעה, או הבחינו כי מזה חודשים ש"מעריב " איננו מפריש את חלקו לקרנות הפנסיה, קופות הגמל וביטוח המנהלים שלהם.

כפי שפורסם כאן בעבר, החלק הראשון של התשלום שהעביר רכיב לצורך מימוש העסקה - 5 מיליון דולר - לפני ראש השנה, הועבר כמקדמה על מנת לאפשר תשלום משכורות במועד. באשר לאי-העברת כספי הקרנות, נמסר היום מהעיתון כי "'מעריב' פועלת על-פי חוק".

דו"חות "מעריב" לרבעון השני מלמדים כי יתרות הנזילות שבידי החברה הצטמקו לכ-7 מיליון שקל בלבד, בעוד שקצב שריפת המזומנים שלה נותר גבוה. ברבעון גם הפסידה "מעריב" 22.3 מיליון שקל והשלימה הפסד של 33 מיליון שקל במחצית השנה, שמחק כ-75% מההון העצמי שלה.

יד חופשית

בסקירת רואי החשבון נכתב כי "המשך פעילותה של החברה במתכונתה הנוכחית, והיכולת לעמוד בהתחייבויותיה, מותנים בהשלמת הסכם ההשקעה, שהסבירות להשלמתו גבוהה; בעמידה בתוכנית העסקית ובתחזית תזרים המזומנים הנגזר ממנה; במחזור הלוואות והמשך העמדת אשראי על-ידי תאגידים בנקאיים והחברה-האם".

על-פי מתווה ההשקעה של רכיב, שנחתם במארס ותוקן במאי, ישקיע מיליונר ההיי-טק 15 מיליון דולר ב"מעריב", מתוכם 12 מיליון דולר כנגד הקצאה פרטית של 30% ממניות החברה (עסקה המשקפת שווי של פחות מ-30 מיליון דולר למעריב "לפני הכסף") ועוד 3 מיליון דולר כהלוואה. במקביל ירכוש רכיב את חובו של מעריב לבנק הפועלים - 106 מיליון שקל.

לרכיב תהיה יד חופשית בניהול מצבת העובדים של העיתון בשנה הראשונה לכניסתו כשותף. כמו כן, רכיב תר אחר מקום חלופי למערכת העיתון, ככל הנראה במתחם רמת-החי"ל בתל-אביב.