קץ לשמועות: זקי רכיב העביר 5 מיליון דולר ל"מעריב"

העברת הכסף התבצעה יום לפני התאריך המתוכנן כדי לאפשר תשלום משכורות לעובדי העיתון

עסקת "מעריב " התממשה היום (א') באופן רשמי, לאחר שזקי רכיב העביר 5 מיליון דולר לעיתון. ל"גלובס" נודע כי העברת הכסף התבצעה יום לפני התאריך המתוכנן, על מנת לאפשר תשלום משכורות לעובדי העיתון.

בהעברת הכסף שם רכיב קץ באופן חד-משמעי לחרושת השמועות שליוו את עסקת "מעריב" מאז יצאה לדרך.

נזכיר כי בשבוע שעבר פורסמו הדו"חות הכספיים של "מעריב" לרבעון השני של 2010. ‏דו"חות "מעריב", שבשליטת עופר נמרודי, מלמדים כי יתרות הנזילות שביד החברה הצטמקו לכ-7 מיליון שקל בלבד, בעוד שקצב שריפת המזומנים שלה נותר גבוה. ברבעון השני הפסידה "מעריב" 22.3 מיליון שקל והשלימה הפסד של 33 מיליון שקל במחצית השנה, הפסד שמחק כ-75% מההון העצמי שלה.

בד-בבד עם פרסום הדו"חות, הודיעה "מעריב" לבורסה בשבוע שעבר כי הזרמת ההון על-ידי רכיב תתבצע בתוך שבועיים. על-פי מתווה ההשקעה ‏‏‏שנחתם בחודש מארס ותוקן במאי, אמור מיליונר ההיי-טק להשקיע 15 מיליון דולר ב"מעריב", מתוכם 12 מיליון דולר כנגד הקצאה פרטית של 30% ממניות החברה (משקף שווי של פחות מ-30 מיליון דולר ל"מעריב" "לפני הכסף") ועוד 3 מיליון דולר כהלוואה. במקביל ירכוש רכיב את חובו‏‎ ‎של מעריב‎‏ ל‏‎בנק‎ ‎הפועלים, שעומד על 106 מיליון שקל.‏‏

על-פי לוחות הזמנים להשקעה אמור היה רכיב להזרים עד יום שני הקרוב 5 מיליון דולר ל"מעריב", ואת יתרת הסכום בתוך שבועיים. לאחר השלמת ההשקעה ורכישת החוב מידי בנק הפועלים, אמור רכיב להגדיל את החזקתו ל-44% ממניות "מעריב", בדומה להחזקת הכשרת היישוב בה, ולהתמנות ליו"ר הדירקטוריון של החברה תמורת שכר סמלי של שקל אחד לחודש.

בימים הקרובים צפוי רכיב לקחת חלק בהרמת כוסית בעיתון לרגל השנה החדשה.

מ"מעריב" ומרכיב לא נמסרה תגובה.