דירקטוריון תעש פנה לברק ושטייניץ בדרישה להפריט החברה

בפניית הדירקטוריון אל השרים נאמר כי אם עד סוף החודש לא יתקבלו החלטות בנושא זה, החברה תיאלץ לפטר באופן חד-צדדי 500 מעובדיה

דירקטוריון התעשייה הצבאית (תעש) פנה אמש (ד') לשרי הביטחון והאוצר בדרישה לקדם החלטות החיונית להפריט את החברה. בפניית הדירקטוריון אל השרים נאמר כי אם עד סוף החודש לא יתקבלו החלטות בנושא זה, החברה תיאלץ לפטר באופן חד צדדי 500 מעובדיה.

מדובר בעובדים שעל פיטוריהם הוחלט כבר בעבר, במסגרת מתווה שהושג לטענת תעש בתום מו"מ עם נציגי העובדים וההסתדרות על פיטורין של כ- 950 עובדים שעלותם השנתית לחברה נאמדת בכ- 200 מיליון שקלים. עם זאת, עד כה נמנעה תעש מפיטורים אלה, בתקווה שהם יעשו רק במסגרת תהליך מקיף של התייעלות במסגרת הפרטת החברה.

המהלך של תעש בעניין זה נעשה כשברקע משבר עם משרד האוצר, שהודיע על סירבו לתת לחברה, שהיא חברה ממשלתית, ערבות מדינה לעסקאות נשק חדשות בשווקים בחו"ל. התנגדות האוצר יצרה תרעומת בתעש וגורמים המקורבים לחברה אמרו כי מדובר במהלך שנראה כענישה מצד המשרד, על העיכובים בהליכי ההפרטה.

בפניית דירקטוריון תעש אל שרי האוצר והביטחון נאמר כי עד כה, נמנעה החברה מפיטורי עובדים בשל בקשה מפורשת של שר הביטחון, אהוד ברק - לא לעשות כן באופן חד צדדי. לדעת הדירקטוריון של החברה, עתה על השרים לקבל החלטה מהירה בנושא ולסכם ביניהם את הנושאים שעוד נותרו במחלוקת בסוגיית ההפרטה.

יו"ר ועד העובדים של תעש, איציק יהודה: "כל החלטה שתתקבל על פיטורי עובדים באופן חד-צדדי תגרור תגובה קשה של עובדי תעש מול משרד הביטחון ומשרד האוצר".