וול סטריט נטתה לרדת לאחר אכזבה מ-ADP; אמבאק זינקה 30%

נאסד"ק איבד 0.8% והדאו ג'ונס טיפס 0.2% ■ הזהב בשיא: 1,348 ד' לאונקיה ■ הנפט בשיא של 5 חודשים ■ סקר ADP: מס' המשרות שנגרעו מהמגזר הפרטי בספטמבר - 39 אלף

המדדים המובילים בבורסות של וול סטריט סגרו בנטייה לירידות לאחר שנתון ה-ADP הצביע על גריעת 39 אלף מישרות במגזר הפרטי לעומת צפי כי מספרן יעלה. זאת, לאחר סגירה חזקה אתמול בוול סטריט שהובילה את אסיה ואירופה לעליות. מדד הנאסד"ק הוביל את הירידות, אך מדד הדאו ג'ונס הצליח לשמור עצמו בטריטוריה החיובית. הדרמה האמיתית המשיכה להתחולל בשוקי המט"ח, הסחורות והאג"ח. בשוק ממתינים לפתיחת עונת הדו"חות מחר עם פרסום דו"חות אלקואה, לנתוני התעסוקה ביום שישי ולפגישת ראשי המדינות בכנס של קרן המטבע הבינלאומית בסוף השבוע.

בזירת המט"ח המשיך הדולר ליפול והמדד המוביל שלו כנגד 16 המטבעות המרכזיים בעולם נסחר בשפל של 8 חודשים. האירו התחזק בשיעור של 0.7% ונסחר ב-1.393 דולר. שוק נוסף שריכז עניין רב בוול סטריט הוא שוק אגרות החוב הממשלתיות, שם ביצע הפדרל ריזרב רכישות בהיקף של יותר מ-2 מיליארד דולר, זאת, כחלק מההקלה הכמותית עליה הודיע, מה ששלח את התשואות על האג"ח ל-10 שנים לשפל של 2.38%. מחירי הסחורות ממשיכים ללהוט, כאשר הזהב עלה הערב לראשונה לרמה של 1,350 דולר לאונקיה. הנפט זינק לאחר פרסום דו"ח המלאים ועל רקע נפילת הדולר לרמה של 83.3 דולר לחבית, רמה אותה לא פגש כבר 5 חודשים.

היום אמר שר האוצר האמריקני, גייתנר כי "מדינות מסויימות חייבות לאפשר גמישות בשערי המט"ח" וכיוון את דבריו לשווקים המתעוררים ובעיקר לכיוונה של סין. גייתנר אמר את הדברים לקראת פגישת קרן המטבע הבינלאומית בוושינגטון בסוף השבוע. "אין זה הוגן לגבי מדינות שכבר הפעילו מדיניות גמישה יותר ונתנו למטבעותיהן לעבור ייסוף". גייתנר קרא ל-IMF לרכז את הטיפול בעניין על מנת לפתור את הבעיה, "מאחר שצפוי פחות שהכלכלות המתעוררות עצמן יעשו את המהלך באופן עצמאי, אלא אם יהיו בטוחות שמדינות נוספות יבצעו את מהלך הייסוף גם כן".

כלכלני גולדמן זאקס העריכו היום כי כלכלת ארה"ב תנוע בין "רע" ל"גרוע" בתקופה הקרובה. לדעתם הסיכוי של חזרה למיתון עומד על 25%-30% לעומת כ-15% בתחילת השנה. בתסריט הראשון שיעור האבטלה יעלה באופן מתון יחסית עד לכ-10% באמצע השנה הבאה. אם הכלכלה שוב תדרדר למיתון שיעור האבטלה יעלה בקצב מהיר הרבה יותר. הפדרל ריזרב, בכל מקרה, צפוי להכריז על צעדים חדשים כבר בפגישת ההנהלה הבאה ב-2-3 בנובמבר.

בזירת המאקרו בארה"ב, בשעה 14:15 שעון ישראל, פורסם סקר ה-ADP למספר המועסקים במגזר הפרטי בחודש ספטמבר. מהמגזר נגרעו 39 אלף משרות לעומת צפי שהמגזר יוסיף 18 אלף משרות, ולעומת גריעת 10 אלף משרות בחודש אוגוסט.

קומברס: אחרי הדו"חות מגיעים הפיטורים

קומברס הוסיפה לרכז עניין לאחר ששלשום פרסמה את הדו"חות הכספיים המתוקנים והמלאים שלה משנת 2006, שהראו כי החברה הפסידה כמיליארד דולר בשנים 2007-2009. היום כ-200 עובדים בחברת קומברס בישראל מקבלים מכתבי פיטורים, כחלק מתוכנית הקיצוצים עליה הודיעה החברה בחודש אוגוסט האחרון.

אפל הודיעה היום כי היא מתכוונת להגיש ערעור על החלטת בית המשפט הפדרלי בשבוע שעבר לפיה עליה לשלם פיצוי בסך 625.5 מיליון דולר לפרופסור דיוויד גלרנטר, בגין הפרת 3 פטנטים באייפוד, אייפון ומקינטוש.

רשת קוסטקו דיווחה על עלייה של 16% במכירותיה שהסתכמו ב-24.13 מיליארד דולר ברבעון הפיסקאלי הרביעי.

מניית מבטחת האג"ח, אמבאק פיננסים זינקה בחדות לאחר הצליחה להשתחרר מליהמן בראדרס. על פי מסמכים שהוגשו לביהמ"ש הגיעו הצדדים להסדר בעניין פשיטת הרגל של ליהמן בראדרס. על פי ההסכמות אליהם הגיעו הצדדים תמשוך אמבק את תביעותיה בסך 6 מיליארד דולר כנגד ליהמן ובתמורה, ליהמן תשחרר את אמבק מדרישות כספיות בהיקף שלא נמסר, בעבור התחייבויות שלקחה בעסקאות בניגזרים אותם ביטחה בעבור ליהמן.

מונסנטו דיווחה כי הפסדיה ברבעון הפיסקלי הרביעי הצטמצמו ל-143 מיליון דולר או להפסד של 26 סנט למניה לעומת הפסד של 43 סנט ברבעון המקביל אשתקד, אך בשוק ציפו לצמצום משמעותי יותר בהפסדיה ל-6 סנט בלבד. הכנסות החברה עלו ל-2 מיליארד דולר.

חברת האינטרנט יאהו רכשה את הסטארט-אפ הישראלי Dapper. הסכם הרכישה לא פורסם, אולם ל"גלובס" נודע כי הוא עומד על כ-55 מיליון דולר. העסקה תושלם עד לסוף השנה.

מניית פרוטליקס ריכזה עניין לאחר שהראל פיננסים החל לסקר את המניה בהמלצת "קניה" ובמחיר יעד של 12 דולר (43 שקל),מחיר הגבוה בכ-32% מעל מחיר המניה בשוק.

מניית קמטק דיווחה על עסקה שנייה תוך יומיים. החברה קיבלה הזמנה בהיקף של 3 מיליון דולר למערכות לבדיקת שבבים. ההזמנה כוללת מספר מערכות Condor לבדיקה דו-מימדית של שבבים, המתוכננות להתקנה אצל הלקוח במהלך הרבעון הרביעי של 2010.

מניית רוזטה ג'נומיקס נפלה על רקע פיטורי 20% מהעובדים וקיצוץ בשכר הנותרים. גם לאחר הקיצוצים הנרחבים, יספיקו המזומנים שבידי החברה למימון פעילותה רק עד מארס 2011.