הפרקליטות טרם החליטה אם לקבל את הפשרה עם פסגות

עפ"י הפשרה המסתמנת, פסגות תשלם קנס כספי גדול תמורת ביטול ההליך הפלילי נגדה ■ בפרקליטות חוששים שפשרה עם פסגות תאותת למשק כי גופים גדולים חסינים מהליכים פליליים

הפרקליטות עדיין לא החליטה אם להסכים להצעת הפשרה בעניינו של בית ההשקעות פסגות, ולפיה יוטל עליו קנס בסך 100-150 מיליון שקל, והוא לא יועמד לדין בפרשת הרצת האג"ח.

אתמול (ג') התקיים דיון בנושא, אך הפרקליטות החליטה שלא להחליט בינתיים ולהמשיך לדון בנושא. "שלא ילחיצו אותנו", אמר אחד המשתתפים בישיבה.

השיקול העיקרי בעד גיבוש הפשרה הוא שפסגות הוא גוף גדול מאוד (מנהל כ-130 מיליארד שקל), ולכן פגיעה ברישיון שלו עלולה להביא לזעזוע בשוק. כמו כן, בארה"ב הטלת קנס תמורת אי-העמדה לדין היא הליך מקובל.

מנגד נטען כי פשרה למעשה תיתן מעין חסינות לגופים גדולים במשק: אם אתה קטן - ימצו איתך את הדין, ואם אתה גדול - מותר לך הכול, ומקסימום תקבל קנס.

כך או כך, הפרקליטות ממשיכה בהליכים הפליליים נגד המעורבים האחרים בפרשה - מנכ"ל פסגות, רועי ורמוס; מנכ"ל פסגות ניירות ערך, שי ירון; סמנכ"ל הברוקראז' לשעבר, דוד אדרי; ומנהל חדר המסחר לשעבר, שי בן-דוד - החשודים בעבירות של תרמית בניירות ערך. בהיעדר פשרה, פסגות, כארגון שבמסגרתו בוצעו העבירות, צפוי אף הוא לעמוד לדין.

המועד האחרון לעסקה נדחה

יורק, בעלת השליטה בפסגות, המיוצגת על-ידי עורכי הדין דוד חודק וריק מן ממשרד גרוס-קלינהנדלר, מעוניינת להגיע לפשרה שבמסגרתה תשלם פסגות, כחברה, קנס גדול. נציגי יורק אף הביעו נכונות לשלם סכום של 150 מיליון שקל בתמורה להפסקת ההליך הפלילי נגד פסגות, ובכך למנוע את הכתמת החברה.

הניסיון לגבש פשרה נועד לאפשר את ביצוע העסקה למכירת השליטה בבית ההשקעות פסגות מקרן יורק לקרן אייפקס, בניהולה של זהבית כהן, לפי שווי חברה של 3.1 מיליארד שקל.

לטענת אייפקס, המיוצגת על-ידי עוה"ד אהוד סול ואילנית לנדסמן יוגב ממשרד הרצוג-פוקס-נאמן ועוה"ד מיקי צלרמאייר וג'ף נדלר ממשרד צלרמאייר-פילוסוף-רוזובסקי-צפריר-טולדנו, יש לה בעיה לרכוש חברה הנמצאת תחת איום העמדה לדין פלילי.

משא-ומתן על סגירת עסקת פסגות התנהל באינטנסיביות במשך כל השבוע שעבר בין זהבית כהן מאייפקס לבין ג'רמי בלנק מיורק. המועד האחרון לסגירת העסקה נדחה עד יום שני הבא.

אם בפרקליטות יביעו נכונות להתקדם לכיוון פשרה, יידחה ככל הנראה המועד האחרון עד סוף אוקטובר, כדי לאפשר ליורק למצות את המשא-ומתן עם הפרקליטות. אם לא, גבוהים הסיכויים שהעסקה תבוטל.