פרשת עו"ד רפואה והירושה מגיעה לעליון: "זה לא רצונה של אמא"

ילדיה של אסתר רוזנבלום-וייס מבקשים לערער על ההחלטה שזיכתה את עו"ד דורון רפואה במיליונים מירושת אימם, זאת לאחר שהמחוזי ניקה את שמו מהטענות על גזילת כספם

ילדיה של המנוחה אסתר רוזנבלום-וייס, לקוחתו וידידתו של עו"ד דורון רפואה שנפטרה מסרטן, הגישו לבית המשפט העליון בקשה לערער על ההחלטה כי צוואתה, המעניקה לרפואה נתח שמן מירושת 30 מיליוני השקלים שלה - תקפה.

בבקשה, שהוגשה אתמול (ג') על-ידי עורכי-הדין עלס דוברונסקי, זרח רוזנבלום ומיכל דביר-רוזנבלט, נכתב כי "לא יכול להיות ספק כי אילו היתה המנוחה בין החיים, לא היתה מסכימה לרמיסת כבודה ופגיעה בעתיד ילדיה... כיבוד רצון המת צריך להביא להנחה כי המת לא היה מוכן לכך שיופקד על כל הרכוש, אותו הוא מבקש להותיר לילדיו, אדם שלא ניתן ליתן בו אמון והוא שולח ידו בנכסים שהותר לילדיו".

ראשיתה של הפרשה ביוני 2001 עם פטירתה של המנוחה מלוקמיה. הונה הוערך ב-6.5 מיליון דולר, וכלל בין היתר בית מגורים בצפון תל-אביב, שתי דירות בשכונת נווה-צדק ותכשיטים רבים. על הצוואה האחרונה, אותה ערך רפואה, היא חתמה מספר חודשים לפני פטירתה, בנוכחות שני רופאים.

דופי ללא יסוד

הפרשה הגיעה לבית המשפט לאחר שד"ר דני רוגובסקי, בן-זוגה של המנוחה, ביקש לקבל צו קיום צוואה שיעביר לידיו 100 אלף דולר. הילדים, שהיו אז בני 12 ו-13 בלבד, התנגדו לבקשה באמצעות אביהם (גרושה של המנוחה), ואף דרשו לבטל את מינויו של עו"ד רפואה לנאמן העיזבון. לטענת הילדים, עו"ד רפואה ניסה לגזול מכספי העיזבון, תוך ניצול האמון שרחשה לו המנוחה כידידה הקרוב.

בית המשפט לענייני משפחה ברמת-גן קיבל את בקשת הילדים, קבע כי רוגובסקי היה "איש קש" של רפואה וביטל, מחמת השפעה בלתי הוגנת, 11 סעיפים בצוואה שערך רפואה.

נקבע כי הסעיף העיקרי בצוואה הקנה לו 3% ומע"מ מכספי הקרן שיועדה לילדי המנוחה.

רפואה, ששמו הותר לפרסום בזמנו באופן חריג לבקשת "גלובס", עירער למחוזי על ההחלטה, ואף ביקש לנקות את שמו מהקביעות החמורות כנגדו.

באוגוסט האחרון קיבלו שופטות המחוזי בתל-אביב, אסתר קובו, מיכל רובינשטיין ועפרה צ'רניאק, את הערעור של עו"ד רפואה, ואף ניקו את שמו מהטענות על גזילת כספם של ילדי המנוחה. נקבע כי "לדופי שהוטל בהתנהגותו של עו"ד רפואה לא נמצא כל יסוד".