הנפט בשיא של 5 חודשים: עולה ב-1.3% ל-83.3 דולר לחבית

ה-EIA דיווחה על ירידה של 2.6 מיליון חביות במלאי הדלק (Gasoline) לעומת צפי לעלייה של 700 אלף חביות ■ צניחת הדולר מלבה את העליות במחירו של הזהב השחור

מחירו של החוזה העתידי על הנפט הגולמי ממשיך לטפס הערב (ד') ב-1.3% לרמה של 83.9 דולר לחבית, שיא של חמשת החודשים האחרונים. זאת, לאחר שדו"ח המלאים השבועי הפתיע כאשר ה-EIA דיווחה על ירידה של 2.6 מיליון חביות במלאי הדלק (Gasoline) לעומת צפי לעלייה של 700 אלף חביות.

העליות הינן למרות שמלאי הנפט הגולמי דווקא עלה ב-3.1 מיליון חביות בשבוע שהסתיים בראשון באוקטובר, זאת, בעוד שהאנליסטים ציפו לירידה של 1.3 מיליון חביות. מלאי תזקיקי הנפט ירד ב-900 אלף חביות.

העלייה גוררת אחריה גם עליות במניותיהן של יצרניות הנפט הנסחרות בוול סטריט. מניית שברון נסחרה היום ברמת שיא של 52 השבועות האחרונים כששערה הגיע ל-83.52 דולר למניה.

בשבוע שעבר פרץ הנפט את רמת 80 הדולרים שהיוותה במשך זמן רב רמת התנגדות, כאשר הזהב השחור נסחר במשך תקופה ארוכה בטווח שבין 70 דולר ל-80 דולר. הפריצה באה על רקע התחזקות העליות בשוק המניות וצניחתו של הדולר האמריקני, המטבע בו נסחר הנפט, וכאשר שערו של הדולר יורד, הסחורות המצוטטות בדולרים הופכות זולות יותר במונחי מטבע זר, כך שלצורך האיזון עולה מחיר הסחורה בהתאם לירידת ערך הדולר.