סגירה מעורבת בבורסות אירופה: מניות הרכב זינקו

הריביות בגוש האירו ובבריטניה נותרו על כנן ברמה של 1% ו-0.5% בהתאמה ■ טרישה: "אנו צופים כי התאוששות הכלכלית תימשך במומונטום חיובי"

המסחר באירופה נסגר במגמה מעורבת במקביל למסחר מעורבת בוול סטריט ולאחר פתיחה שלילית, זאת על רקע הודעת הריבית של הבנק המרכזי באירופה והודעת הריבית בבריטניה. כצפוי, הותירו שני הבנקים את הריבית על כנה, ברמה של 1% וברמה של 0.5% בהתאמה.

לאחר שהותיר היום את הריבית על 1%, נשיא הבנק המרכזי באירופה, ז'אן קלוד טרישה, התייחס במסיבת עיתונאים לתנודתיות המאפיינת את שער החליפין. טרישה הזהיר ואמר, כי התנודתיות ותזוזות במטבעות הם בעלי השפעה שלילית על יציבות הכלכלית והפיננסית של הכלכלה הגלובלית".

טרישה הביע התנגדות לתנודתיות זו וציין כי דולר חזק מיטיב עם כלכלת ארה"ב. בהתייחסו לאירו אמר טרישה "היום יותר מתמיד, שערי החליפין של המטבעות צריכים לשקף את יסודות הכלכלה". עוד הזהיר נשיא הבנק המרכזי באירופה כי תחזית האינפלציה של הבנק המרכזי באירופה נוטה לעלייה. טרישה היה זהיר מאוד בהתייחסו לרמת הצמיחה "אנו צופים כי התאוששות הכלכלית תימשך במומונטום חיובי, אך עם זאת עדיין אי וודאות מעיבה על תחזית הצמיחה", כך אמר. עוד הוסיף בהתייחסו לצמיחה כי הוא לא רואה באופק שינוי משמעותי בפרופיל הצמיחה באירופה.

בזירת המאקרו בארה"ב, ב-15:30 פורסם מספר התביעות לדמי אבטלה השבועיות, לאחר שאתמול נרשמה הפתעה לרעה בסקר השבועי של ADP היום נרשמה הפתעה חיובית, עם פרסום הנתון השבועי של התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב.

הנתון של השבוע האחרון הצביע על ירידה של 11 אלף במספר התביעות לעומת צפי לעלייה של 1,000 ל-454 אלף תביעות. הממוצע הארבע שבועי רשם ירידה של 3,000 לרמה של 455,750 תביעות. מחר יפורסם דו"ח חשוב הרבה יותר, דו"ח התעסוקה לחודש ספטמבר, אשר צפוי על פי ההערכות להצביע על הוספה של 3,000 משרות לאחר גריעה של 54 אלף משרות בחודש אוגוסט. שיעור האבטלה צפוי לעלות ב-0.1% ל-9.7%.

מניות הרכב, ביניהן דיימלר, BMW ופולקסוואגן בלטו בעליות חדות של 2%-3%.

אסיה חתמה בנטייה לירידות - אוסטרליה במפגן עוצמה

בורסות אסיה פסיפיק נעלו את יום המסחר בנטייה לירידות שערים וקטעו ארבעה ימים רצופים של עליות. בורסת סידני בלטה בעוצמתה וסגרה את יום המסחר בעליות.

אוסטרליה ממשיכה למקם עצמה כאחת מהכלכלות החזקות שצלחו את המשבר, נתוני המאקרו שפורסמו במהלך המסחר הצביעו על עוצמתו של המשק האוסטרלי כאשר מספר המועסקים בחודש ספטמבר גדל ב-49,500, לעומת צפי לעלייה של 20,000 משרות בלבד. בתגובה התחזק ה'אוזי', הדולר האוסטרלי, לשיא של שני עשורים מול הדולר האמריקני, רושם עליה של למעלה מ-1.2% ונסחר סביב רמת ה-0.9894.

[לטבלת שערי חליפין]

בין המניות שבלטו בטוקיו נציין את Kawasaki Kisen Kaisha ו-Mitsui O.S.K. Lines שמזנקת ב-1.5%. באוסטרליה בולטת מניית Asciano Group .