אחרי השביתה היום: סכסוך העבודה בבינלאומי לקראת סיום

מנכ"לית הבנק ברבר-צדיק ביטלה את נסיעתה המתוכננת לכנס השנתי של קרן המטבע העולמית, והיא תיפגש בשבוע הבא עם יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות

אחרי שעובדי הבנק הבינלאומי השביתו היום (ה') את כל הסניפים באזור הצפון, מתכוונים הצדדים להאיץ בשבוע הבא את המו"מ ולחתור לחתימה על הסכם עבודה חדש. ל"גלובס" נודע כי הנהלת הבינלאומי וההסתדרות החליטו במשותף להעלות את דרגי הניהול של המו"מ, ולצורך העניין ייפגשו בשבוע הבא יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אבי ניסנקורן, ומנכ"לית הבנק, סמדר ברבר-צדיק.

ברבר-צדיק, מתברר, ביטלה את נסיעתה המתוכננת לכנס השנתי של קרן המטבע העולמית, שבה משתתפים כל עמיתיה הבנקאים ובהם גם נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר. הביטול הזה מאותת על כוונותיה לסיים כבר בשבוע הקרוב את הסכסוך המתוקשר עם העובדים, שבשיאו הושבתו לפני כחודשיים כל סניפי הבנק למשך שבועיים.

גם ההסתדרות מאותת מצידה על רצינות הכוונות לחתום על הסכם, משום שבתקופה האחרונה את המו"מ מטעמה ניהל רק מזכיר איגוד עובדי הבנקים, ציון שמע. חזרתו של עו"ד ניסנקורן לתמונה, שידוע כגורם היחיד שמוסמך "לסגור" בשמו של יו"ר ההסתדרות עופר עיני, מחזקת את ההערכות כי בשבוע הקרוב ייחתם ההסכם.

לאחרונה מתחו גורמים בקרב הוועד ביקורת על עיני, שמתוקף יחסיו הטובים לכאורה עם בעל השליטה בבנק, צדיק בינו, הביא לסיום השביתה מצד אחד, אך מצד שני טרם סיפק תוצאות לעובדים.

עובדי הבינלאומי מוחים על הקשחה לכאורה בעמדות ההנהלה שהתבטאו בפגישות המו"מ האחרונות, מדובר בין היתר בגובה ובאופי הבונוס שיקבלו ובתנאי העסקתם. העובדים טענו עוד ללחץ "בלתי סביר" שמופעל עליהם בנושאי שיווק; מדיניות תגמולים מעוותת לכאורה; עומס בעבודה; ועוד.